DE-AT-EU-SANKCIJE-Vlada-Politika RDW 11. IX. PREGLED TISKA NJEMAČKI RADIO - RDW11. IX. 2000.Današnji dnevni listovi bave se temom ukidanja sankcija protiv Austrije, koje su uvedene nakon stupanja desničarske Slobodarske stranke Joerga
Haidera u vladajuću koaliciju. 'Trierischer Volksfreund' piše da Austrija nije Haider. Stoga bi Europska unija trebala što prije sklopiti mir s ovom alpskom zemljom. No ipak treba ostati oprezan - izvještajem 'trojice mudraca' nije sve riješeno. Haider je preopasan da bi ga se smjelo potpuno zanemariti. Treba i dalje budno pratiti utjecaj ovog uspješnog demagoga na Slobodarsku stranku, na austrijsku Vladu i na Austriju. No Europska unija ne treba tako budno pratiti zbivanja samo u Austriji, već i u svim ostalim zemljama unije u kojoj jačaju radikalne snage - u Njemačkoj, Španjolskoj, Francuskoj i drugdje gdje je demokracija u opasnosti, naglašava 'Trierischer Volksfreund'. 'Flensburger Tageblatt' zaključuje da su 14 zemalja članica Europske unije u veljači samovoljno odlučile kazniti svoju 15. članicu. I što se više odugovlači s ukidanjem tih sankcija, to se apostoli 'političke korektnosti', koji su te sankcije uveli, sve neugodnije osjećaju. Doduše, incijativu za ukidanje sankcija treba potaknuti francusko predsjedništvo EU-a, ali ni njemačka Vlada
NJEMAČKI RADIO - RDW
11. IX. 2000.
Današnji dnevni listovi bave se temom ukidanja sankcija protiv
Austrije, koje su uvedene nakon stupanja desničarske Slobodarske
stranke Joerga Haidera u vladajuću koaliciju. 'Trierischer
Volksfreund' piše da Austrija nije Haider. Stoga bi Europska unija
trebala što prije sklopiti mir s ovom alpskom zemljom. No ipak treba
ostati oprezan - izvještajem 'trojice mudraca' nije sve riješeno.
Haider je preopasan da bi ga se smjelo potpuno zanemariti. Treba i
dalje budno pratiti utjecaj ovog uspješnog demagoga na Slobodarsku
stranku, na austrijsku Vladu i na Austriju. No Europska unija ne
treba tako budno pratiti zbivanja samo u Austriji, već i u svim
ostalim zemljama unije u kojoj jačaju radikalne snage - u
Njemačkoj, Španjolskoj, Francuskoj i drugdje gdje je demokracija u
opasnosti, naglašava 'Trierischer Volksfreund'.
'Flensburger Tageblatt' zaključuje da su 14 zemalja članica
Europske unije u veljači samovoljno odlučile kazniti svoju 15.
članicu. I što se više odugovlači s ukidanjem tih sankcija, to se
apostoli 'političke korektnosti', koji su te sankcije uveli, sve
neugodnije osjećaju. Doduše, incijativu za ukidanje sankcija treba
potaknuti francusko predsjedništvo EU-a, ali ni njemačka Vlada
neće moći zaobići priznanje vanjskopolitičke pogreške, povezane s
isprikom upućenom na bečku adresu, zaključuje komentator lista.
Od unutarnjopolitičkih tema komentatore današnjeg njemačkog
dnevnog tiska najviše zaokuplja rasprava o povišenju cijena
benzina. 'Frankfurter Neue Presse' piše da su zemlje OPEC-a već dva
puta ove godine povisile svoje kontingente, no to nije ništa
pomoglo. Njihov je utjecaj ipak ograničen. U oči upadaju
rafinerije, špekulanti na tržištu sirove nafte, porezna politika
pojedinih vlada, kao i slabi euro. Svi su oni zajedno doprinijeli
tome da su njemačkim potrošačima povišene cijene benzina. Vlade
najprije trebaju razmisliti o svojoj poreznoj politici i time
zaustaviti daljnji rast cijena benzina. Osim toga, strukturnim
reformama koje je već odavno trebalo provesti, i jednoznačnim
signalima na financijskim tržištima, vlade mogu ojačati oslabljeni
euro, zaključuje svoju analizu 'Frankfurter Neue Prese'.
'Badische Zeitung' iz Freiburga napominje da je jasno da je cijena
nafte znatno porasla kao i da su sadašnje mjere samo kap u moru. Kada
bi se sada snizili porezi na naftne derivate ili čak ukinuo ekološki
porez, to bi značilo kapitulaciju pred zemljama bogatima naftom, a
da se time ne bi postigao željeni cilj - a to je sniženje cijena
benzina. Za bogate naftom to bi bio signal da i dalje mogu dizati
cijene, a industrijske zemlje onda trebaju to ispravljati kako to
ne bi imalo posljedice za potrošače, piše list.
'Mannheimer Morgen' zastupa mišljenje da se još uvijek trošimo
previše energije - na poslu ,kao i kod kuće. Najbolji primjer za to
su automobili. Iako oni troše daleko manje benzina nego prije 10 ili
20 godina, ali proizvođači još uvijek ne proizvode automobile koji
troše svega tri litre. Žalosno, ali istinito: za masne zarade na tom
području tržišta cijena benzina je jednostavno još uvijek -
preniska.
(RDW)