SPLIT, 8. rujna (Hina) - Najveći hrvatski brodar riječka Jadrolinija u iduće će tri godine rashodovati deset svojih starih i izgraditi u jadranskim brodogradilištima deset novih brodova. Osnovna je to poruka izlaganja ministra
pomorstva, prometa i veza Alojza Tušeka i ministra gospodarstva Goranka Fižulića na današnjem predstavljanju izgradnje hrvatske bijele flote na hrvatskim brodograđevnim navozima u Splitu, organiziranom za predstavnike svih hrvatskih brodogradilišta i novinare.
SPLIT, 8. rujna (Hina) - Najveći hrvatski brodar riječka
Jadrolinija u iduće će tri godine rashodovati deset svojih starih i
izgraditi u jadranskim brodogradilištima deset novih brodova.
Osnovna je to poruka izlaganja ministra pomorstva, prometa i veza
Alojza Tušeka i ministra gospodarstva Goranka Fižulića na
današnjem predstavljanju izgradnje hrvatske bijele flote na
hrvatskim brodograđevnim navozima u Splitu, organiziranom za
predstavnike svih hrvatskih brodogradilišta i novinare.#L#
Vrijednost deset brodova koji će se graditi, po riječima ministra
Tušeka, je milijardu kuna i oni će biti dovršeni do konca 2003.
godine.
Jadrolinija mora obnoviti svoju flotu jer su joj brodovi stariji
više od 40 godina. Taj projekt mora dobiti zeleno svjetlo hrvatske
Vlade, u što ne sumnjamo i uvjereni smo da će ona dati garancije za
njihovu izgradnju. Tako će 2001. godine javni brodar Jadrolinija
već imati 4 nova broda, 2002. tri nova broda a 2003. obnovit će se s
jednim novim trajektom i dva Ro-Ro putnička broda. Svi ti novi
brodovi namijenjeni su prije svega povezivanju otoka sa kopnom i
međuotočkom povezivanju, kazao je Tušek.
U drugoj pak fazi za obnovu Jadrolinije gradili bi se veći trajekti
za dužobalni prijevoz, a u trećoj bi se išlo na pribavljanje novih
tzv. "plovećih hotela". Ministar Fižulić je pritom istaknuo kako se
idućih dana očekuje ponuda hrvatskih brodogradilišta za izgradnjom
brodova, sa preciznim rokovima izgradnje i cijenama.
Državni proračun, kazao je Fižulić, neće biti opterećen u izgradnji
prvih 10 novih brodova za Jadroliniju. U prve tri godine se očekuje
samo subvencioniranje od 9 posto, koje će se usmjeravati na domaće
navoze. Projekt o izgradnji 10 novih brodova u naredne tri godine
treba se financirati isključivo kreditima, uz Vladino jamstvo.
Tek od početka 2004. do 2013. godine, Vlada bi trebala financirati
iz proračuna izgradnju novih brodova i to s ukupno 15 milijuna
dolara godišnje.
Brodovi će se, kako su procijenili ministri Tušek i Fižulić,
najvjerojatnije graditi u brodogradilištima Kraljevica, Treći
maj, Brodosplit i Brodotrogir. Što se tiče pulskog Uljanika, to
brodogradilište neće ulaziti u ovaj aranžman zbog potpune
zaposlenosti svojih kapaciteta u narednih nekoliko godina.
(Hina) merc db