VARAŽDIN, 8. rujna (Hina) - Navodi pučkog pravobranitelja Ante Klarića o navodnoj diskriminaciji i segregaciji koja se provodi u osnovnoj školi Petrijanec pokraj Varaždina, što on spominje u dopisu ministru prosvjete i športa
Vladimiru Strugaru, netočni su i odlučno ih odbijam. U područnoj školi Strmec petrijanečke osnovne škole, u prvi "a" i prvi "b", te drugi "a" razred upisani su samo učenici Romi zbog potrebne pripreme za pohađanje škole s ostalim učenicima u trećem razredu, izjavio je danas novinarima ravnatelj OŠ Petrijanec Josip Valdec.
VARAŽDIN, 8. rujna (Hina) - Navodi pučkog pravobranitelja Ante
Klarića o navodnoj diskriminaciji i segregaciji koja se provodi u
osnovnoj školi Petrijanec pokraj Varaždina, što on spominje u
dopisu ministru prosvjete i športa Vladimiru Strugaru, netočni su i
odlučno ih odbijam. U područnoj školi Strmec petrijanečke osnovne
škole, u prvi "a" i prvi "b", te drugi "a" razred upisani su samo
učenici Romi zbog potrebne pripreme za pohađanje škole s ostalim
učenicima u trećem razredu, izjavio je danas novinarima ravnatelj
OŠ Petrijanec Josip Valdec.#L#
Zbog dosadašnjeg nepolaženja predškolskog mini programa, te uvjeta
u kojima žive, romska djeca moraju imati razdoblje prilagodbe. Oni
u prvom razredu vrlo loše razumiju i govore hrvatski jezik, a nemaju
ni razvijene higijenske navike. Sve to steknu kroz te dvije
pripremne godine u prvom i drugom razredu, a već u treći kreću s
ostalom djecom, rekao je ravnatelj OŠ Petrijanec. On također
izražava žaljenje "što netko ruje po uspješnim akcijama koje su
provođene u cilju okupljanja romske djece u školi i želi ocrniti sve
učitelje koji su se žrtvovali za školovanje romske djece, s kojom na
početku nije rad jednostavan i lagan".
Ravnatelj Valdec ističe kako dopis pučkog pravobranitelja Klarića
može srušiti mostove suradnje uspostavljene s Romima. Spomenuo je i
Vida Bogdana, predsjednika romskog udruženja, te Zlatka Oršuša, iz
romskog naselja kod Strmca, koji je bio nazočan nizu sastanaka
organiziranih kako bi se romska djeca uključila u redovnu školu, te
njihove bolje pripremljenosti.
Valdec navodi da ni Bogdan, ni Oršuš sigurno tako ne misle, kako
stoji u Klarićevu dopisu. Također, Valdec spominje i slučaj od
prije šest godina kada su roditelji djece iz Strmca protestirali te
odlučili bojkotirati nastavu tako dugo dok se romska djeca ne
izdvoje u posebne razrede. Kako je rekao, ne zbog etničke
nesnošljivosti nego zbog higijenske i zdravstvene zapuštenosti
romske djece, njihova gotovo nikakvog predznanja, a što bi
onemogućilo drugu djecu u praćenju nastave. Stoga su, u cilju
prilagođavanja, romska djeca izdvojena u posebne razrede prve
dvije godine školovanja.
Ove godine učinjen je značajan pomak u obrazovanju romske djece i
njihovoj pripremi za prvi razred osnovne škole - prvi je put
organiziran predškolski mini-program za novoupisane učenike prvog
razreda u trajanju od 150 sati. Učiteljica je autobusom išla po njih
u njihovo naselje kod Strmca, a organizirano su bili vođeni i na
liječnički pregled. U pripremi je i tzv. nulti program, odnosno
nastava u trajanju od 450 sati za učenike Rome koji će prvi razred
upisati prvi put 2001./2002. godine.
Za to je novac osiguran i izdvojen iz županijskog proračuna.
(Hina) mzag vkn