ZAGREB, 24. kolovoza (Hina) - Jadrolinija nema trajekta koji može prevesti iz Ploča u Orebić pokretnu asfaltnu bazu požeškoga građevinskog poduzeća "Kamen Ingrad", izjavio je danas, u telefonskom razgovoru za Hinu, Jadrolinijin
koordinator srednjodalmatinskog plovnoga područja Ante Mrvica, dodavši da je o tome izvijestio odgovorne u tom poduzeću. On upozorava da bi za "izvangabaritno vozilo" koje je dovezlo asfaltnu bazu, 61 tonu tešku, 28,5 metara dugu i 4,5 metara visoku, trebao, ne samo specijalni brod, praktički ponton, nego i adekvatno pristanište za iskrcaj, kakvo ne postoji u Orebiću.
ZAGREB, 24. kolovoza (Hina) - Jadrolinija nema trajekta koji može
prevesti iz Ploča u Orebić pokretnu asfaltnu bazu požeškoga
građevinskog poduzeća "Kamen Ingrad", izjavio je danas, u
telefonskom razgovoru za Hinu, Jadrolinijin koordinator
srednjodalmatinskog plovnoga područja Ante Mrvica, dodavši da je o
tome izvijestio odgovorne u tom poduzeću. On upozorava da bi za
"izvangabaritno vozilo" koje je dovezlo asfaltnu bazu, 61 tonu
tešku, 28,5 metara dugu i 4,5 metara visoku, trebao, ne samo
specijalni brod, praktički ponton, nego i adekvatno pristanište za
iskrcaj, kakvo ne postoji u Orebiću. #L#
Miro Potnar, tehnički direktor "Kamen Ingrada", koji je početkom
tjedna najavio da će danas započeti radovi na asfaltiranju pelješke
ceste, izjavio je pak da su nakon odustajanja Jadrolinije pronašli
privatnog brodara koji je spreman poslijepodne prevesti asfaltnu
bazu do Orebića. On smatra da bi, bude li sve uspješno teklo, radovi
na asfaltiranju pelješke ceste mogli početi početkom idućeg
tjedna. Dozvolu za prijevoz asfaltne baze do Orebića, po Potnarovim
riječima, izdale su Hrvatske ceste, koje su čak odredile i smjer
kretanja tereta.
Na natječaju za presvlačenje asfaltom pelješke ceste, koje je
trebalo početi poslije Velike Gospe, požeško je poduzeće bilo
najjeftinije. Ono se obvezalo 26,5 kilometara ceste presvući
asfaltom za 8,5 milijuna kuna, u roku od 30 dana.
U nakani da na vrijeme počne s poslovima "Kamen Ingrad" je početkom
mjeseca poslao iz Velike Kopanice asfaltnu bazu prema Pelješcu,
koja je na tom putu imala velikih teškoća.
Prilikom njezina prijevoza prema odredištu problemi su se javili u
Klisu, zatim u Makarskoj, pa u Stonu i sada konačno u Pločama.
Na području južne Hrvatske ima nekoliko stacionarnih asfaltnih
baza. Dubrovačko građevinsko poduzeće "Mironja" ima asfaltnu bazu
kod Stona, "Ilbau" kod Opuzena i GP "Dubrovnik" u Metkoviću. Unatoč
tomu što je, prema natječaju, svaki izvođač trebao osigurati svoju
asfaltnu bazu, dubrovački građevinski stručnjaci pitaju zbog čega
je trebalo u srcu sezone dovoziti asfaltnu bazu iz tolike
udaljenosti, kada takvih ima nekoliko u blizini gradilišta, te zbog
čega je ona morala biti stacionirana na Orebiću, kada će se raditi
na dionicama čitave pelješke ceste.
Hrvatska uprava za ceste, investitor obnove pelješke ceste, "Kamen
Ingrad" uvela je u posao 8. kolovoza. Tada je na Orebiću održan prvi
radni sastanak izvođača, nadzornog inženjera i predstavnika
tehnološkog nadzora - splitskoga IGH-a.
(Hina) mc db