FILTER
Prikaži samo sadržaje koji zadovoljavaju:
objavljeni u periodu:
na jeziku:
hrvatski engleski
sadrže pojam:

GS: FIŽULIĆ: JADROLINIJA ĆE GRADITI 11 BRODOVA

RIJEKA, 23. kolovoza (Hina) - Hrvatski linijski putnički brodar riječka Jadrolinija gradit će u hrvatskim brodogradilištima u iduće dvije do tri godine, jedanaest brodova, od čega sedam trajekata i četiri brza broda, izjavio je danas u Rijeci ministar gospodarstva Goranko Fižulić nakon sastanka s poslovodstvima Jadrolinije, te brodogradilišta 3. maj, Brodosplit, Kraljevica i Brodotrogir.
RIJEKA, 23. kolovoza (Hina) - Hrvatski linijski putnički brodar riječka Jadrolinija gradit će u hrvatskim brodogradilištima u iduće dvije do tri godine, jedanaest brodova, od čega sedam trajekata i četiri brza broda, izjavio je danas u Rijeci ministar gospodarstva Goranko Fižulić nakon sastanka s poslovodstvima Jadrolinije, te brodogradilišta 3. maj, Brodosplit, Kraljevica i Brodotrogir. #L# Fižulić je kazao da će se izgradnjom brodova, koji će biti ukupno vrijedni oko sto milijuna američkih dolara, nadomjestiti deset plovila Jadrolinije koja moraju biti povučena iz uporabe, jer ne zadovoljavaju standarde. Po njegovim riječima, dva se broda mogu praktički početi graditi već u rujnu, jer je za to pripremljena sva potrebna dokumentacija. Gradnja brodova financirala bi se na komercijalnoj osnovi, kreditima poslovnih banaka, koje bi, nakon preuzimanja brodova, Jadrolinija trebala otplatiti u roku 10 do 12 godina. Poslovanje pak Jadrolinije bilo bi subvencionirano povoljnijim cijenama pogonskog goriva ili na druge načine, objasnio je Fižulić. Težim je pitanjem označio obnovu flote velikih Jadrolinijinih feribota (klase Marko Polo). Od postojećih pet takvih brodova tri neće moći ploviti iza 2003., jer ne udovoljavaju međunarodnim konvencijama, a njihova obnova i preinake bili bi skupi i neracionalni. Ako Hrvatska neće imati brodove u toj klasi nakon ulaska u Europsku uniju dužobalne pruge na našem Jadranu vjerovatno će preuzeti strani brodari, upozorio je Fižulić. S druge pak strane ističe da će se gradnjom takvih brodova povećati razgranatost Jadrolinijih međunarodnih linija. Osim toga, gradnja takvih brodova, koja aktivira i niz drugih industrijskih grana, Hrvatskoj može poslužiti kao referenca za povratak na tržište velikih plovećih hotela, vrijednih 50 i više milijuna dolara. Imamo sve turističke reference, nacionalnog brodara i brodogradnju i sve to treba pravilno uklopiti u jedinstvenu cjelinu i ponuditi kao uslugu koja može biti motor razvoja naše zemlje u idućih pet do deset godina, zaključio je Fižulić. Na novinarsko pitanje je li time zajamčena budućnost hrvatske brodogradnje, ministar gospodarstva je odgovorio da za njega to nikad nije ni bilo upitno, posebice zbog ugleda koji hrvatski brod kao proizvod ima na svjetskom tržištu. Istaknuo je da će pulski Uljanik ove godine ostvariti neto dobit od čak 110 milijuna kuna, bez pripadajućih subvencija, a ima ugovorene poslove vrijedne 337 milijuna dolara. I ostala hrvatska brodogradilišta uglavnom imaju ugovorene poslove za iduće dvije do tri godine. No, podsjetio je da su ukupni naslijeđeni gubici hrvatske brodogradnje između 105 i 115 milijuna dolara, od čega će dio biti plaćen nekretninama brodogradilišta na kojima nisu njihove temeljne djelatnosti. Ministar gospodarstva posjetio je danas i brodogradilište 3. maj, koje će, izvjestio je, ove godine ostvariti gubitak od oko 60 milijuna kuna. To je oko pet puta manje nego prošle godine, a već iduće godine to bi brodogradilište trebao poslovati bez gubitaka. U 2001. u 3. maju trebala bi se izgraditi četiri broda, vrijedna 120 milijuna dolara, a 2003. šest brodova vrijednih između 150 i 200 milijuna dolara. U 3. maju uposleno je trenutačno 3.200 radnika, a nedostaje oko 200 proizvodnih radnika i 20-ak projektanata. Na upit o odnosima 3. maja i Viktora Lenca, Fižulić je odgovorio da tri revizorske kuće utvrđuju stanje u 3. maju, a nakon tih izvješća razmotrit će se sve mogućnosti za suradnju tih dvaju brodogradilišta ili primjena nekih drugih modela. (Hina) rž db

VEZANE OBJAVE

An unhandled error has occurred. Reload 🗙