BA-IZVJEŠĆA-Politika-Izobrazba RFE-OBRAZOVANJE U BIH-16-8 RADIO SLOBODNA EUROPA - RFE 16. VIII. 2000. BiH: Obrazovni aparthejd ? nacionalno samoubojstvo Ivan Lovrenović "Početkom svibnja potpisan je na razini odgovarajućih
ministarstava u Bosni i Hercegovini sporazum o obrazovanju, koji je trebao označiti tek početak, prvi korak na dugu i nesigurnu putu otklanjanja ili barem ublažavanja sadašnjega trostrukog obrazovnog sustava u zemlji, kojim se forsira najprimitivniji kulturni i etnički izolacionizam. Predstavnici međunarodne uprave, ljudi iz ureda Wolfganga Petritscha, koji su izradili koncept tog sporazuma i mnogo truda uložili da on bude potpisan, izražavali su tada svoje zadovoljstvo i čestitali potpisnicima. Sada, međutim, iz Ureda visokoga predstavnika ti isti ljudi, konkretno ? ministar obrazovanja u Republici Srpskoj Nenad Suzić i zamjenik ministra u Federaciji Bosne i Hercegovine Ivo Miro Jović, bivaju javno prozvani za 'opstrukcionističku i antidaytonsku taktiku', a diskriminacija, koja i dalje vlada u obrazovanju, naziva se ? 'obrazovnim aparthejdom'. Spomenuta gospoda nisu htjeli potpisati novi sporazum, koji slijedi iz onoga prvoga, a kojim bi se prihvatilo načelo minimalne uzajamnosti u uporabi
RADIO SLOBODNA EUROPA - RFE
16. VIII. 2000.
BiH: Obrazovni aparthejd ? nacionalno samoubojstvo
Ivan Lovrenović
"Početkom svibnja potpisan je na razini odgovarajućih
ministarstava u Bosni i Hercegovini sporazum o obrazovanju, koji je
trebao označiti tek početak, prvi korak na dugu i nesigurnu putu
otklanjanja ili barem ublažavanja sadašnjega trostrukog
obrazovnog sustava u zemlji, kojim se forsira najprimitivniji
kulturni i etnički izolacionizam. Predstavnici međunarodne
uprave, ljudi iz ureda Wolfganga Petritscha, koji su izradili
koncept tog sporazuma i mnogo truda uložili da on bude potpisan,
izražavali su tada svoje zadovoljstvo i čestitali potpisnicima.
Sada, međutim, iz Ureda visokoga predstavnika ti isti ljudi,
konkretno ? ministar obrazovanja u Republici Srpskoj Nenad Suzić i
zamjenik ministra u Federaciji Bosne i Hercegovine Ivo Miro Jović,
bivaju javno prozvani za 'opstrukcionističku i antidaytonsku
taktiku', a diskriminacija, koja i dalje vlada u obrazovanju,
naziva se ? 'obrazovnim aparthejdom'. Spomenuta gospoda nisu
htjeli potpisati novi sporazum, koji slijedi iz onoga prvoga, a
kojim bi se prihvatilo načelo minimalne uzajamnosti u uporabi
drugoga pisma (latinica?ćirilica), u učenju jezika, književnosti,
kulture, te kulture religija.
Onomu tko zna temeljnu etnonacionalnu ideološku shemu, na kojoj
počiva današnje apsurdno ustrojstvo Bosne i Hercegovine, odmah je
jasno da su upravo to oni aspekti, koji predstavljaju samu
kvintesenciju svih naših vladajućih šovinizama. Iza Jovićeva
odbijanja stoji zna se ? HDZ, a iza Suzića zapravo cijela nacionalna
superstruktura Republike Srpske, bez obzira na stranku kojoj je on
sam odgovoran.
Kada se zna koliko je sadašnji obrazovni sustav autistički i kako
pogubno deformira naraštaje učenika, te kad se istodobno ima u vidu
koliko je njegova reforma tijesno povezana s krucijalnim pitanjem
povratka izbjeglica i sa zaustavljanjem prijetećega trenda
mirnodobnoga odlaska iz zemlje, neizbježno je postaviti pitanje: u
čijem se interesu zapravo ovo radi?
Samo čovjeku potpuno pometena razuma može se prodati objašnjenje
kako tu ima nekakva takozvanog nacionalnoga interesa i dobra.
Đavolska podvala u cijeloj stvari i leži upravo u tvrdoj činjenici
da je cijeli sustav ? nacionalna, kulturna i obrazovna katastrofa.
Prije ili kasnije doći će vrijeme, kada će i taj sustav i ljudi koji
su ga oličavali biti opće ruglo i strašilo. Samo, žalibože
naraštaja..."
(RFE)