FILTER
Prikaži samo sadržaje koji zadovoljavaju:
objavljeni u periodu:
na jeziku:
hrvatski engleski
sadrže pojam:

KRIVAC HAVARIJE KURSKA: LOŠE ODRŽAVANJE ILI NEISKUSTVO

OSLO/ZAGREB, 17. kolovoza (Hina) - Stručnjaci norveške ekološke zaklade Bellona, koja sustavno prati stanje ruskih nuklearnih kapaciteta Sjeverne flote, vjeruju da je nuklearna podmornica Kursk potonula na dno Barentsovog mora zbog eksplozije u komorama za visoko stlačeni zrak, do kojih je došlo zbog lošeg održavanja ili zbog greške neiskusnog kormilara.
OSLO/ZAGREB, 17. kolovoza (Hina) - Stručnjaci norveške ekološke zaklade Bellona, koja sustavno prati stanje ruskih nuklearnih kapaciteta Sjeverne flote, vjeruju da je nuklearna podmornica Kursk potonula na dno Barentsovog mora zbog eksplozije u komorama za visoko stlačeni zrak, do kojih je došlo zbog lošeg održavanja ili zbog greške neiskusnog kormilara.#L# Prema svim dostupnim informacijama ekipa stručnjaka Bellone, čije su web stranice nakon havarije Kurska zagušene posjetiteljima, smatra da su bila moguća dva scenarija: Podmornica Kursk iz klase Oscar II nalazila se ispred obala poluotoka Kola na dubini od oko 40 metara. To je uobičajena dubina ronjenja za podmornice u vodama dubokima oko 100 metara, kako bi se izbjegli sudari s površinskim plovilima i zadržala sigurna udaljenost od morskog dna. Podmornica je trebala izroniti da bi stupila u planirani konatakt s glavnim stožerom. Dva različita događaja mogla su izazvati nesreću, smatraju u Belloni. PKormilar je prebacio upravljanja na ručno. To je ključan trenutak kod kojeg greška može imati teške posljedice. Greška je počinjena, podmornica je krenula prema dole. Kada je udarila u dno oštetila je pramac, komore s visoko stlačenim zrakom su eksplodirale uništavajući nadgrađe. To se moglo dogoditi u samo nekoliko sekundi. Druga mogućnost je da je iznanada došlo do eksplozije komore s komprimiranim zrakom u pramčanom dijelu broda. To se već događalo ranije zbog prodiranja u sustav ulja iz kompresora koji tlači zrak u komore. Postoji i mogućnost puknuća oplate komore za visoko stlačeni zrak, koje je moglo prethoditi eksploziji. Oba razloga su rezultat lošeg održavanja. Niti ljudska greška, a niti spomenuti tehnički kvar ne bi bili neočekivani, s obzirom na ekonomsku situaciju u ruskoj ratnoj mornarici, smatraju norveški stručnjaci. Podmornice iz klase Oscar II imaju dvije oplate - unutarnju i vanjsku; balastne komore i komore za stlačeni zrak smještene su između njih. Havarija Kurska mogla je imati sljedeći tijek: Eksplozija oštećuje balastne komore smještene do komora za stlačeni zrak. Dovoljno je snažna da ošteti nadgrađe broda. Kapetan podmornice odlučuje izroniti. Posada počinje postupak istiskivanja vode iz balastnih komora kako bi se izvelo hitno izronjavanje. Dok posada uspijeva isprazniti balast u krmenom dijelu podmornice, oštećeni pramčani dio onemogućuje pražnjenje jedne od pramčanih komora s balastom (vodom). Za to se vrijeme podmornica kreće brzinom od 5-6 čvorova. S ispražnjenim krmenim komorama, a punim pramčanim, pramac se usmjerava prema dnu. Za 20-25 sekundi podmornica udara u morsko dno, pri čemu dolazi do novih oštećenja pramčanog dijela. Pretpostavke norveških stručnjaka kao da potvrđuju snimke potonule podmornice koje je u četvrtak podvodnim kamerama snimila ruska mornarica. Ruski izvori navode da se oštećenja nalaze upravo u pramčanom dijelu podmornice, te da se ne može zaključiti jesu li uzrokovana eksplozijom ili sudarom. (Hina) dh sb

VEZANE OBJAVE

An unhandled error has occurred. Reload 🗙