SLAVONSKI BORD, 2. kolovoza (Hina) - Nakon kratkotrajnog zastoja i usporenije izgradnje 26 kilometara duge dionice posavske autoceste od Velike Kopanice do Županje radovi na izgradnji južne trake autoceste ovih su dana pojačano
nastavljeni. Neizvjesnot u vezi s nastavkom gradnje autoceste uklonjena je nakon što je investitotor, Hrvatska uprava za ceste osigurala 50 milijuna kuna za nastavak radova.
SLAVONSKI BORD, 2. kolovoza (Hina) - Nakon kratkotrajnog zastoja i
usporenije izgradnje 26 kilometara duge dionice posavske autoceste
od Velike Kopanice do Županje radovi na izgradnji južne trake
autoceste ovih su dana pojačano nastavljeni. Neizvjesnot u vezi s
nastavkom gradnje autoceste uklonjena je nakon što je
investitotor, Hrvatska uprava za ceste osigurala 50 milijuna kuna
za nastavak radova. #L#
Po riječima direktora Konzorcija "Zelena magistala", koji okuplja
sedam slavonskih cestarskih poduzeća Petra Šimića odobrenih 50
milijuna kuna bit će dovoljno za radove do rujna.
"Kako bismo završili južnu traku dionice od Velike Kopanice do
Županje i do kraja godine na njega preusmjerili promet uz tih 50
milijuna kuna potrebno nam je još oko 140 milijuna kuna i to pod
uvjetom da sredstva budu osigurana do listopada. U protivnom, bez
obzira na novac zbog jesenskih a potom i zimskih vremenskih uvjeta
nećemo biti u stanju u rokovima završiti radove", doznaje se od
Šimića.
U izgradnju dionice od Velike Kopanice do Županje, na kojoj su
radovi započeli potkraj prošle godine, do sada je uloženo oko 100
milijuna kuna i u tijeku je postavljanje cementne stabilizacije i
prvog sloja asfalta. Istodobno, uz gradnju kolnika grade se i
željeznički i cestovni nadvožnjaci, mostovi te niz drugih objekata
uz autocestu. Rok za puštanje u promet dionice od Velike Kopanice do
Županje čija će izgradnja državu stajati 744 milijuna kuna je
polovica studenog 2001. godine.
Iako svjesni novčanih problema i općedruštvene i državne
nelikvidnosti u "Zelenoj magistrali" se, prema Šimićevim riječima,
nadaju da će država iznaći i osigurati sredstava potrebna za
dovršenje radova na dionici posavske autoceste od Velike Kopanice
do Županje. Osim što o nastavku njezine gradnje ovisi egzistencija
velikog broja radnika sedam slavonskih poduzeća koja uz brojne
kooperante rade na autocesti, prema Šimiću, veliku korist bi od,
u rokovima završene gradnje posavske autoceste, imala i država.
"Posavska autocesta je najisplativija hrvatska prometnica s koje
je prošle godine od cestarine država ostvarila prihod od 220
milijuna kuna", kaže Šimić, dodajući da kada bi se ta sredstva
ulagala u njezinu gradnju posavska autocesta mogla bi bez problema
sama sebe izgrađivati.
Posavska autocesta dio je međunarodnog putnog pravca E-70 koji se u
Hrvatskoj u duljini od 305,5 km proteže od Bregane do Bajakova. Do
sada je izgrađeno 241,7 km autoceste.
(Hina) draž vkn