ZAGREB, 26. srpnja (Hina) - Hrvatska Vlada danas nije donijela odluke vezano za brodogradnju, strategiju restrukturiranja i modernizacije Hrvatskih željeznica, za sisačku Željezaru, te o problematici INE, već će o tim problemima
ponovno raspravljati za 30 dana. Do tada, a tim granama treba dodati i poljoprivredni i petrokemijski kompleks, HEP i TLM, treba pripremiti više varijanti mogućih rješenja s njihovim financijskim iskazima, izjavio je danas novinarima potpredsjednik Vlade Slavko Linić. Istaknuo je da je prijedlog o smanjenju carina na uvoz naftnih derivata povučen i nije donijet na današnjoj sjednici Vlade.
ZAGREB, 26. srpnja (Hina) - Hrvatska Vlada danas nije donijela
odluke vezano za brodogradnju, strategiju restrukturiranja i
modernizacije Hrvatskih željeznica, za sisačku Željezaru, te o
problematici INE, već će o tim problemima ponovno raspravljati za
30 dana. Do tada, a tim granama treba dodati i poljoprivredni i
petrokemijski kompleks, HEP i TLM, treba pripremiti više varijanti
mogućih rješenja s njihovim financijskim iskazima, izjavio je
danas novinarima potpredsjednik Vlade Slavko Linić. Istaknuo je da
je prijedlog o smanjenju carina na uvoz naftnih derivata povučen i
nije donijet na današnjoj sjednici Vlade. #L#
Vlada je na današnjem zatvorenom dijelu sjednice raspravljala o
stanju u brodogradnji, HŽ-u, Željezari i Ini, no, mišljenje je i
Vladine Koordinacije za gospodarstvo da u paketu s tim subjektima
treba sagledati i razmotriti rješenja i za petrokemijski kompleks,
poljoprivredni kompleks (s pet, šest PIK-ova), cjelovit energetski
sektor, odnosno uz Inu i HEP, te TLM.
Istaknuo je kako su rezultati petogodišnje sanacije brodogradnje,
sanacije Željezare i HŽ-a jednaki nuli, da ima i visokih plaća,
problema u smanjivanju broja zaposlenih i nekontroliranih procesa
u kojima je došlo i do odlijeva kvalitetnih kadrova, da je bilo
previše osobnih propusta, neodgovrnog ponašanja. "Potrošen je
enorman novac, a danas smo pred težim odlukama nego prije pet
godina", kazao je.
Vlada, izvijestio je Linić, smatra da su predložene mjere, za
nastavak restrukturiranja brodogradnje, Željezare, tržišni
pristup INI i energetici, jednoznačne, da nisu dovoljne i da ih
treba predložiti u više varijanti i uz financijske pokazatelje.
Nakon rasprave na Vladi, to bi se uputilo i u saborsku raspravu.
Agrokompleks, petorkemiju, energetiku i brodogradnju, sa
strukturnim promjenama na željeznici smatramo dijelom strategije
gospodarskog razvitka, nešto što moramo zadržati, ali i vrijednost
tog zadržavanja mora biti transparentna i jasna, istaknuo je.
Upozorio je pritom kako stare dubioze i dugovi tih sektora i
subjekata nisu do kraja procijenjeni. Ti su dugovi nekoliko
milijardi kuna i to moramo platiti ako želimo zadržati te grane.
Mogućnost je da to možda ne ide kroz proračun već kroz
privatizaciju. Opet će novac iz privatizacije ići ne u razvoj nego u
plaćanje starih dugova, kazao je Linić.
U slučaju hrvatske naftne kompanije INE, Vlada smatra da ona nema
monopolni položaj nego da je ovih deset godina bilo riječi o "gruboj
dogovornoj socijalističkoj ekonomiji" zbog neusklađivanja
domaćih cijena naftnih derivata s cijenama na svjetskom tržištu.
Na upit o zahtjevima Udruge poslodavaca trgovine naftom i naftnim
derivatima za sniženje carina na uvoz naftnih derivata, Linić je
odgovorio da je taj prijedlog s Vlade povučen i nije donijet.
"Snižavanje carina šteti gospodarskoj aktivnosti u Hrvatskoj i
Vlada nije prihvatila taj prijedlog", kazao je, objašnjavajući da
država to ne može prihvatiti jer su rafinerijski kapaciteti
dovoljni za hrvatsko tržište. Snižavanje carina, dodao je, značilo
bi manji rad rafinerija, višak radnika i sl.
Nakon Inine odluke o ukidanju rabata Udruga je blokirala osam
Ininih lokacija, a daljnje su prosvjede odgodili do očitovanja
Vlade o zahtjevu za sniženje carina. Linić je blokiranje Ine
ocijenio neprimjerenim i neprihvatljivim ponašanjem.
Istaknuo je također da u situaciji kada INA bilježi gubitke zbog
nekorekcije cijena derivata prema kretanju cijena nafte na
svjetskom tržištu, prodavanje derivata ispod svjetskih cijena i
još davanje rabata znači štetnu politiku za Inu.
Istaknuo je da će problem i privatnih vlasnika benzinskih crpki
biti riješen promjenom politike rafinerijskih cijena derivata.
Prijedlog koji se trenutno razmatra, kazao je, ne bi značio
povećanje maloprodajnih cijena već promjenu odnosa rafinerijskih
cijena i trošarina.
Potpredsjednik Vlade također je najavio kako će na jednoj od idućih
sjednica Vlade biti predloženo Saboru ukidanje Zakona o sanaciji
određenih poduzeća.
(Hina) bn ds