ZAGREB, 26. srpnja (Hina) - Skupština Hrvatskih željeznica (HŽ) na jutrošnjoj je sjednici razriješila dosadašnji Nadzorni odbor HŽ-a i izabrala novi. U novi su Nadzorni odbor imenovani Slavko Linić, Mladen Koznić, Damir Kuštrak, Jure
Radić, Darko Peričić, Marko Škreb i Radimir Čačić, izjavio je danas novinarima u Vladi Alojz Tušek, predsjednik Skupštine HŽ-a i ministar pomorstva, prometa i veza.
ZAGREB, 26. srpnja (Hina) - Skupština Hrvatskih željeznica (HŽ) na
jutrošnjoj je sjednici razriješila dosadašnji Nadzorni odbor HŽ-a
i izabrala novi. U novi su Nadzorni odbor imenovani Slavko Linić,
Mladen Koznić, Damir Kuštrak, Jure Radić, Darko Peričić, Marko
Škreb i Radimir Čačić, izjavio je danas novinarima u Vladi Alojz
Tušek, predsjednik Skupštine HŽ-a i ministar pomorstva, prometa i
veza.#L#
Upitan hoće li biti promjena u Upravi HŽ-a, Tušek je kazao da misli
da će promjena biti. "Danas ne, ali mislim da će ih biti", rekao je.
Skupština HŽ-a je za predsjednika Nadzornog odbora, kojeg biraju
sami članovi, predložila Slavka Linića. Skupština je analizirala i
situaciju u HŽ-u i dala podršku prijedlogu strategije
restrukturiranja i modernizacije HŽ-a koja će se naći na današnjem
zatvorenom dijelu sjednice hrvatske Vlade, izjavio je ministar
Tušek novinarima između otvorenog i zatvorenog dijela sjednice
Vlade.
Rasprava o strategiji podrazumijeva restrukturiranje i
modernizaciju željeznice. Jedan dio HŽ-a već je odijeljen u 11
društava kćeri, a dio koji se odnosi na sam HŽ podijelio bi se na
infrastrukturu, putnički i teretni prijevoz, kazao je Tušek. Odmah
bi se, najavio je, prišlo izmjeni zakonske regulative kako bi
privatizacija tvrtki kćeri počela već ove godine, a iza 2002.
godine krenulo bi se u privatizaciju teretnog prometa.
Tušek je kazao i kako se predviđa ukidanje nekih potpuno
nerentabilnih pruga, ukidanje određenih linija, te kontinuirano
smanjenje broja zaposlenika do broja nužnog za normalno poslovanje
HŽ-a.
U modernizaciji se pak predviđa modernizacija infrastrukture, što
znači remont i obnovu pruga, automatizaciju prometa, osiguranje
prijelaza. U teretnom prometu išlo bi se na nabavu vagona za
prijevoz kamiona, a u putničkom prometu na obnavljanje sadašnjih
putničkih vagona, te nabavu nagibnih vlakova za pravce prema Rijeci
i Dalmaciji, kazao je Tušek.
(Hina) bn/bm db