AT-GODIŠNJI ODMORI-Glasila/mediji AU 25.VII.-DER STANDARD-LJETNE RUPE AUSTRIJADER STANDARD25. VII. 2000.Ljetne rupe"Ljetna rupa je meteorološki fenomen usmjeren protiv novinara: neposredno moraju na sebe preuzeti onaj značajni dio
svojega posla kojega inače umjesto njih obavljaju političari svojim riječima. Pojava se ne može bolje opisati nego što je jedna supatnička kolegica pokušala preko vikenda u 'Oberoesterreichischen Nachrichten': 'Ljetna se rupa bezdušnom nemilosrdnošću nadvila nad tjednom. Bolovi u koljenu finskog mudraca bili su udarni naslovi proteklih dana'.Tamo gdje su bolovi u koljenu udarni naslovi, i gradački je 'Kleine Zeitung' vikendu prekrivenom ljetnim rupama želio dati svoj prilog bezdušnoj nemilosrdnosti: U Salzburgu, u potrazi za 'Punom sjenom na lijepoj kulisi', jedna je kulturno marljiva suradnica naišla na baritona Russela Brauna koji sudjeluje u 'Trojancima' Hectora Berlioza i koji joj je u 'odmoru pokusa' iznad kojeg se vjerojatno nadvila ljetna rupa, na sljedeći način pojasnio komad: 'Izjava da se iza nečeg krasnog poput trojanskoga konja može skrivati nešto strašno, uvijek je primjerena vremenu i vrijedi u cijelom svijetu.
AUSTRIJA
DER STANDARD
25. VII. 2000.
Ljetne rupe
"Ljetna rupa je meteorološki fenomen usmjeren protiv novinara:
neposredno moraju na sebe preuzeti onaj značajni dio svojega posla
kojega inače umjesto njih obavljaju političari svojim riječima.
Pojava se ne može bolje opisati nego što je jedna supatnička
kolegica pokušala preko vikenda u 'Oberoesterreichischen
Nachrichten': 'Ljetna se rupa bezdušnom nemilosrdnošću nadvila nad
tjednom. Bolovi u koljenu finskog mudraca bili su udarni naslovi
proteklih dana'.
Tamo gdje su bolovi u koljenu udarni naslovi, i gradački je 'Kleine
Zeitung' vikendu prekrivenom ljetnim rupama želio dati svoj prilog
bezdušnoj nemilosrdnosti: U Salzburgu, u potrazi za 'Punom sjenom
na lijepoj kulisi', jedna je kulturno marljiva suradnica naišla na
baritona Russela Brauna koji sudjeluje u 'Trojancima' Hectora
Berlioza i koji joj je u 'odmoru pokusa' iznad kojeg se vjerojatno
nadvila ljetna rupa, na sljedeći način pojasnio komad: 'Izjava da
se iza nečeg krasnog poput trojanskoga konja može skrivati nešto
strašno, uvijek je primjerena vremenu i vrijedi u cijelom svijetu.
To držim sretnom slučajnošću.'
Time obogaćena, odmah se od trojanskog okrenula salzburškim
konjima. 'U Salzburgu je uistinu cijeli grad pozornica: kočijaš i
njegovi južnotirolski konji stoje na Residenzplatzu... Tamo se
upravo održavaju pokusi za 'Svatkovića' (Jedermann). Zaglušni
zvukovi koji dopiru i do Residenzbrunnena, nipošto ne plaše konje.
Salzburški konj pozna svojeg Svatkovića i vjerojatno je sretan što
ove osjetno hladne srpanjske večeri ne pada kiša.'
Što znači vjerojatno! Salzburški konj koji svojeg Svatkovića
prepoznaje već po zaglušnim zvukovima, dobro zna da je
kanoniziranje zaljubljenika loše i bez kiše. Ako se iza nečeg
krasnog kao što je salzburški konj može skrivati nešto strašno,
moglo bi se raditi o kirijašu kojemu novinarka - to se događa zato
što političari odlaze na dopust - izmamljuje usporedbe sa svim
ostalim godinama: 'Ljudi ne govore drukčije', kaže kočijaš
zamišljeno, da bi poslije kratke stanke polako dodao: 'ali ipak
nekako postavljaju više pitanja nego ranije.' Ali manje izravnih
prigovora protiv vlade.
Držim sretnom slučajnošću ako se ipak iza takvih prigovora skriva
nešto strašno. U svakom slučaju su protiv bezdušne nemilosrdnosti
takve plime informacija, bolovi u koljenu finskog mudraca ipak
udarna tema. Sva je sreća što nije padala kiša.
U 'Kronen Zeitungu' od vikenda, 'Christianus' je dobio
konkurenciju. Slika tjedna prikazivala je reklamu za duhan:
ispovjedaonicu u kojoj i svećenik i njegov glodavi ispovjedanik
smijući su uživaju u cigareti, popraćena tekstom u kojemu se
obiteljski prognani stručnjak za grijehe ljuti zbog reklame kao
vjerske smetnje. Stil sugerira da bi autor mogao biti novinarski
plod Hansa Dichandsa Lendena: 'I ta ispovjedaonica, zlorabljena za
reklamu koja uznemirava vjeru, ne služi za odvraćanje od grijeha
nego ga izaziva i pokazuje dekadenciju koja je zahvatila dijelove
naše svakodnevice. Kome ne padaju na um primjeri..
Meni smjesta - iz svakodnevice 'Kronen Zeitunga', stranica 5 ili 7"
- piše Guenter Traxler.