PULA, 24. srpnja (Hina) - Izgradnja zapadnog kraka Istarskog ipsilona, od Pule do Dragonje, ukupne dužine do 100 kilometara, mora započeti i dovršiti se u što kraćem roku. Hrvatska Vlada o tome mora što prije donijeti svoju odluku jer
je gradnja zapadnog kraka ključno pitanje za daljnji razvoj Istre i istarskog turizma, zaključak je to današnjeg sastanka u Puli posvećenog "Tehničkim i financijskim prijedlozima za nastavak izgradnje istarskog ipsilona".
PULA, 24. srpnja (Hina) - Izgradnja zapadnog kraka Istarskog
ipsilona, od Pule do Dragonje, ukupne dužine do 100 kilometara,
mora započeti i dovršiti se u što kraćem roku. Hrvatska Vlada o tome
mora što prije donijeti svoju odluku jer je gradnja zapadnog kraka
ključno pitanje za daljnji razvoj Istre i istarskog turizma,
zaključak je to današnjeg sastanka u Puli posvećenog "Tehničkim i
financijskim prijedlozima za nastavak izgradnje istarskog
ipsilona". #L#
Skup je organiziralo dioničko društvo "Istarska autocesta" i
istarski župan Stevo Žufić, a okupio je većinu istarskih saborskih
zastupnika te predstavnike istarskih gradova.
Od nadležnih ministarstava zatraženo je da što prije obavijeste
javnost o modelu dovršetka Istarskog ipsilona, a Istarska županija
će se aktivno uključiti u cjelokupnu problematiku s time da će, kako
je rečeno, prihvatiti i naplatu ako to bude praksa na cijelome
području Republike Hrvatske.
Čelnici Turističke zajednice Istarske županije izvijestili su da
je u prvih šest mjeseci u Istru stiglo 654 tisuće gostiju, od čega 95
posto cestovnim pravcima. Stoga s obzirom na to da se za iduću
godinu planira 10-postotno povećanje dolazaka, turistički
djelatnici smatraju da bi upravo dovršenje Istarskog ipsilona bilo
veliki napredak za turizam i gospodarstvo u Istri.
Pomoćnik generalnog direktora koncesionara "Bina-Istra" Aleksa
Ladavac na današnjem je sastanku ponudio nekoliko modela s raznim
omjerima naplate i državne kompenzacije odnosno model otvorenog
tipa naplate samo na određenim objektima.
Slijedila je rasprava u kojoj je saborski zastupnik Damir Kajin
ocijenio kako su naplate cestarine koje su predložili koncesionari
"bezobrazne" jer kako je rekao "dionicu od Pule do Rijeke po
najdrastičnijem prijedlogu plaćati 66 kuna ne može nikako biti
prihvatljivo". Na taj način, drži Kajin, prometno će se
paralizirati istarske prostore.
"Istra je svjesna da bez naplate cestarine neće ispuniti svoj cilj
ali inzistirat će da istarski cestovni ipsilon, njegove tehničke
karakteristike, naplata i državna potpora budu tretirani kao i svi
drugi prometni sustavi u Hrvatskoj" - zaključeno je na današnjem
sastanku u Puli.
(Hina) dspo db