ZAGREB, 19. srpnja (Hina) - Zagrebačka prehrambena industrija Kraš u prvih je pet mjeseci ove godine, u odnosu na isto lanjsko razdoblje, povećala proizvodnju konditorskih proizvoda za 8,4 posto na 9.416 tona. Istodobno, prodaja
tvrtkinih "slatkiša" porasla je 0,5 posto, a ukupno ih je prodano 8.239 tona u vrijednosti od 240 milijuna kuna.
ZAGREB, 19. srpnja (Hina) - Zagrebačka prehrambena industrija Kraš
u prvih je pet mjeseci ove godine, u odnosu na isto lanjsko
razdoblje, povećala proizvodnju konditorskih proizvoda za 8,4
posto na 9.416 tona. Istodobno, prodaja tvrtkinih "slatkiša"
porasla je 0,5 posto, a ukupno ih je prodano 8.239 tona u
vrijednosti od 240 milijuna kuna.#L#
Ovogodišnje poslovanje Kraša odvija u nepovoljnim gospodarskim
uvjetima ( nelikvidnost i dr.). Unatoč objektivnoj neizvjesnosti
na većini tržišta i očekivanjima jače konkurencije na domaće
tržištu nakon ulaska u WTO, pojašnjavaju u Krašu, u ovoj godini
planirana je prodaja 22.900 tona proizvoda što bi u odnosu na prošlu
godinu bilo za 7,7 posto više.
Kraš je na domaćem tržištu prodao 5781 tona ili 70 posto ukupne
prodaje, dok je ostatak plasiran na inozemna tržišta. Uz smanjenje
izvoza u BiH, na ostalim je tržištima ostvarene veći izvoz nego u
istom prošlogodišnjem razdoblju. Značajan rast zabilježen je na
tržištu Slovenije i Makedonije, dok je u izvozu na tržišta zemalja
Europe, Amerike, Australije, Bliskog istoka i dr. ostvareno
povećanje od 28 posto.
Na manji izvoz u BiH izravno je utjecao prekid trgovinskog
sporazuma koji je bio na snazi do polovice srpnja prošle godine kao
i uvođenje carina i količinskih prelevmana na uvoz proizvoda iz
Hrvatske.
Glavno obilježje konditorskog tržišta Hrvatske, kažu u Krašu,
tijekom godine je smanjena kupovna moć stanovništva, povećani
rizik naplate potraživanja te povećanje kupnje slatkiša u
susjednim zemljama. Sve to utjecalo je na pad ukupne prodaje
konditorske industrije Hrvatske.
(Hina) mku ds