ZAGREB, 10. srpnja (Hina) - O razlozima zbog kojih se u Hrvatskoj javljaju kvarovi na automobilima s ugrađenim dizelskim motorima nove tehnologije (HDi,CDI,TDI,JTD i sl.), bilo je riječi na današnjem okruglom stolu pod nazivom 'Dizel
motori nove tehnologije i problemi na hrvatskom tržištu', koji je održan u Hrvatskom novinarskom domu, u organizaciji Hrvatske udruge automobilskih novinara (HUAN).
ZAGREB, 10. srpnja (Hina) - O razlozima zbog kojih se u Hrvatskoj
javljaju kvarovi na automobilima s ugrađenim dizelskim motorima
nove tehnologije (HDi,CDI,TDI,JTD i sl.), bilo je riječi na
današnjem okruglom stolu pod nazivom 'Dizel motori nove
tehnologije i problemi na hrvatskom tržištu', koji je održan u
Hrvatskom novinarskom domu, u organizaciji Hrvatske udruge
automobilskih novinara (HUAN).#L#
Trgovci vozilima i serviseri, predstavnici INA-Industrije nafte,
Državnog inspektorata, te ostali sudionici, iznijeli su svoja
iskustva i mišljenja o tom problemu koji je, prema nekim
statistikama, učestaliji kod dizel motora najnovije tehnologije.
Po riječima servisera, kvarovi se događaju na sustavima za
ubrizgavanje goriva (bosch pumpama) zbog upitne kvalitete
dizelskog goriva. Na starijim dizelskim motorima taj se kvar mogao
lakše otkloniti, no najnoviji dizeli, zbog boljih performansi
motora, osjetljiviji su na takve kvarove, te se javljaju i dodatni
problemi na motoru.
Iz tvrtke P.Z. Auto, glavnog zastupnika marki automobila iz
koncerna Volkswagen (VW), istaknuli su kako dosad imaju više od 150
dokumentiranih slučajeva o kvarovima na dizel automobilima
najnovije generacije. Predstavnici tvrtke Tomić&Co, zastupnika
bavarskog proizvođača luksuznih automobila BMW, napomenuli su pak,
kako je kvota te vrste kvarova na njihovim dizel automobilima 2,5
posto. Ukoliko bi se broj takvih kvarova u Hrvatskoj povećao, moglo
bi se dogoditi da BMW jednostavno odustane od izvoza automobila s
dizel motorima u Hrvatsku, ističu iz te tvrtke.
Iz Ine su naglasili kako sve njihove dosadašnje analize goriva
pokazuju da je njegova kvaliteta u redu, odnosno u skladu s
hrvatskim standardima i propisima. Prema Ininoj statistici, broj
pritužbi koje je hrvatska naftna kompanija od potrošača dobila na
račun kvalitete goriva, lani je iznosio 48, dok su u prvih šest
ovogodišnjih mjeseci zabilježene 22 pritužbe građana. To ispada
jedna reklamacija na gotovo 100 tisuća pojedinačnih tankiranja,
ističu iz Ine.
Predstavnici Državnog inspektorata potvrdili su kako je Inino
gorivo sukladno propisanim normama kvalitete, ove je godine
obavljeno više od 800 kontrola na benzinskim postajama, a nastaviti
će se kontrole kvalitete i dalje osobito zbog turističke sezone.
Na današnjem okruglom stolu istaknuta je i mogućnost da se lošija
kvaliteta goriva javi zbog sustava transportiranja goriva, ili pak
da u samim tankovima na pumpnim stanicama dođe do njegovog
onečišćenja. Za neke su kvarove možda odgovorni i sami potrošači
koji za pogonsko gorivo u dizel motorima koriste, mimo propisa,
loživo ulje. Naime, iz Ine kažu kako je kvaliteta loživog ulja, iako
je riječ o gotovo istoj vrsti naftnog derivata ipak manje
primjerena za nove 'dizelaše'.
(Hina) ggr ds