LONDON, 6. srpnja (Hina/Reuters) - Europske zrakoplovne kompanije uskoro bi mogle podići cijene svojih usluga prijevoza putnika i tereta. To poskupljenje bilo bi posljedica prošlotjednog povećanja cijene goriva za zrakoplove, koje su
u sjeverozapadnoj Europi, prvi put nakon Zaljevskog rata 1991. godine, premašile 300 američkih dolara po toni.
LONDON, 6. srpnja (Hina/Reuters) - Europske zrakoplovne kompanije
uskoro bi mogle podići cijene svojih usluga prijevoza putnika i
tereta. To poskupljenje bilo bi posljedica prošlotjednog povećanja
cijene goriva za zrakoplove, koje su u sjeverozapadnoj Europi, prvi
put nakon Zaljevskog rata 1991. godine, premašile 300 američkih
dolara po toni.#L#
Pad cijena sirove nafte, nakon OPEC-ove najave povećanja
proizvodnje, nije utjecao i na cijenu kerozina, čija je ponuda
znatno smanjena i zbog nedavnih požara u najvećoj kuvajtskoj
rafineriji nafte. Tako se u prosjeku za tonu kerozina ove godine
plaćalo 266 dolara, gotovo duplo više nego u istom razdoblju prošle
godine.
Iako su cijene prijevoza za ljetnu sezonu već objavljene,
avioprijevoznici koji nisu osigurali dovoljne zalihe goriva na
završetku sezone bi mogli biti prisiljeni podizati cijene. Naime,
kada su krajem prošloga ljeta cijene kerozina počele rasti, većina
je kompanija počela stvarati zalihe, kojima u prosjeku mogu
zadovoljiti 20 do 40 posto ovogodišnjih potreba.
Nakon što se te zalihe iscrpe, zrakoplovne će tvrtke svoje troškove
morati prebaciti na krajnjeg korisnika, smatra Dave Hopkins,
predsjednik britanskog udruženja avioprijevoznika. Neke
kompanije, poput Virgin Atlantica, već sada visoke cijene goriva
smatraju glavnim razlogom za svoje prepolovljene zarade.
Glasnogovornik Međunarodnog udruženja avioprijevoznika (IATA)
Tim Goodyear izjavio je kako je strategija stvaranja zaliha
kerozina u ovom trenutku samo djelomično uspješna. To je, po
njegovim riječima, već sada izazvalo porast cijena putničkog i
teretnog prijevoza za dva do tri posto.
Najveći europski avioprijevoznici, primjerice njemačka Lufthansa
ili francuski Air France, objavili su da u pričuvama ipak imaju
dovoljno goriva za ovu, dijelom čak i iduću godinu.
(Hina) rub sbo