ZAGREB, 4. srpnja (Hina) - "Flash back to Modigliani", slike u tehnici batika slikarice Tatjane Miščančuk predstavljene su večeras na izložbi u zagrebačkoj galeriji "Mirko Virijus". Slikarica je izložila 25 batika u počast velikomu
talijanskom slikaru Amedeu Modiglianiu (1884.-1920.). "Zbog gotovo potpuna zaborava koji je prekrio Modiglianov lik i djelo posve iznenađuje zanimanje za tog pjesnika 'svježe puti' u radovima Tatjane Miščančuk. U nepreglednoj knjižari povijesti umjetnosti Modigliani zacijelo nije bio najprodavaniji naslov", ističe u katalogu izložbe povjesničarka umjetnosti Renata Margaretić-Urlić i dodaje: "Izdužena tijela i melankolična praznina bademastih očiju njegovih portreta, kompaktnost bojenih ploha, a posebice naglašivanje linearnih granica njegovih forma pogoduju i tehnici kojom se autorica izražava. Gledajući batike Tatjane Miščančuk koja nam na ovaj način približava jednog od najvećih slikara s početka stoljeća na njegovu izmaku, nezamislivo je da se njima, ali i drugima, Modigliani ne svidi. Svestranost je umjetnice, koja je po vokaciji sociologinja, još jedan dokaz da prepletanje raznih medija, poetika i tehnika može postati zanimljivim i nakon što smo već odavno ostavili po strani postmodernistička kopanja po ropotarnici povijesti umjetnosti",
ZAGREB, 4. srpnja (Hina) - "Flash back to Modigliani", slike u
tehnici batika slikarice Tatjane Miščančuk predstavljene su
večeras na izložbi u zagrebačkoj galeriji "Mirko Virijus".
Slikarica je izložila 25 batika u počast velikomu talijanskom
slikaru Amedeu Modiglianiu (1884.-1920.).
"Zbog gotovo potpuna zaborava koji je prekrio Modiglianov lik i
djelo posve iznenađuje zanimanje za tog pjesnika 'svježe puti' u
radovima Tatjane Miščančuk. U nepreglednoj knjižari povijesti
umjetnosti Modigliani zacijelo nije bio najprodavaniji naslov",
ističe u katalogu izložbe povjesničarka umjetnosti Renata
Margaretić-Urlić i dodaje: "Izdužena tijela i melankolična
praznina bademastih očiju njegovih portreta, kompaktnost bojenih
ploha, a posebice naglašivanje linearnih granica njegovih forma
pogoduju i tehnici kojom se autorica izražava. Gledajući batike
Tatjane Miščančuk koja nam na ovaj način približava jednog od
najvećih slikara s početka stoljeća na njegovu izmaku, nezamislivo
je da se njima, ali i drugima, Modigliani ne svidi. Svestranost je
umjetnice, koja je po vokaciji sociologinja, još jedan dokaz da
prepletanje raznih medija, poetika i tehnika može postati
zanimljivim i nakon što smo već odavno ostavili po strani
postmodernistička kopanja po ropotarnici povijesti umjetnosti",
ističe u predgovoru kataloga izložbe Renata Margaretić-Urlić.
Izložbom batici na papiru u čast umjetnika Tatjana Miščančuk
obilježavamo i 116. obljetnicu Modiglianieva rođenja (12. srpnja)
i 80 godina od njegove smrti.
Tatjana Miščančuk do sada je izlagala na nekoliko samostalnih i
zajedničkih izložaba, a od polovice 80-ih upoznaje tehniku batika
na papiru, koji joj postaje jednom od snažnih preokupacija. Osim
Modigliania radi i druge, izmišljene motive.
Djela su joj do sada predstavljena u Njemačkoj i Hrvatskoj. Mnoga se
nalaze u privatnim zbirkama. U Zagrebu izlaže prvi put, a izložbu,
kako je sama rekla, posvećuje majci.
Izložba Tatjane Miščančuk bit će otvorena do 18. srpnja.
(Hina) ta sp