ZAGREB, 30. lipnja (Hina) - Hrvatski operator mobilnih telekomunikacija VIP-net osvojio je u godinu dana komercijalnog rada čak 52 posto hrvatskog telekomunikacijskog tržišta i trenutačno ima više od 300.000 korisnika, od čega
približno dvije trećine u prepaid usluzi. Istaknuo je to prvi predsjednik Uprave VIP-neta, sada generalni direktor Mobilkoma Austria, Boris Nemšić na današnjoj konferenciji za novinare povodom prve godišnjice komercijalnog rada VIP-neta (od 1. srpnja 1999.).
ZAGREB, 30. lipnja (Hina) - Hrvatski operator mobilnih
telekomunikacija VIP-net osvojio je u godinu dana komercijalnog
rada čak 52 posto hrvatskog telekomunikacijskog tržišta i
trenutačno ima više od 300.000 korisnika, od čega približno dvije
trećine u prepaid usluzi. Istaknuo je to prvi predsjednik Uprave
VIP-neta, sada generalni direktor Mobilkoma Austria, Boris Nemšić
na današnjoj konferenciji za novinare povodom prve godišnjice
komercijalnog rada VIP-neta (od 1. srpnja 1999.).#L#
Tom je prilikom Nemšić, koji će od sada biti član Nadzornog odbora
VIP-neta, predstavio i novu predsjednicu Uprave Tatjanu Holjevac.
Predstavljena je usluga VIPme.roaminga koja i korisnicima prepaid
usluge omogućuje telefoniranje u inozemstvu. Tako korisnici usluge
VIPme od 1. srpnja mogu telefonirati u 69 zemalja uz jednake cijene
roaminga kao i za VIP pretplatnike, a za uključivanje ove usluge
potrebna im je važeća Diners ili American Express kartica na koje će
im stizati mjesečni račun.
Istaknuvši da je VIP-net u prvih godinu dana rada u izgradnji mreže
premašio ciljeve planirane za 36 mjeseci, Nemšić je kazao da
očekuje i daljnji razvoj mreže koja je, ocijenio je, po svim
standardima bolja od austrijskih GSM mreža.
VIP-net je do sada kvalitetnim signalom pokrio više od 90 posto
stanovništva i to tri mjeseca prije isteka roka, a do kraja godine
očekuje 95-postotnu pokrivenost.
Po Nemšićevim riječima, ukupna kapitalna investicija VIP-neta do
sada iznosi 1,29 milijardi kuna, a uz predviđenih više od 300
milijuna kuna, ukupna će ulaganja do kraja godine premašiti iznos
od 1,6 milijardi kuna. Tvrtka trenutačno zapošljava 600
djelatnika, a Nemšić procjenjuje da će taj broj uskoro dostići
tisuću. Ocijenivši poslovanje u tih godinu dana vrlo uspješnim
Nemšić je tu zaslugu pripisao ne samo kvaliteti mreže i novim
uslugama, već i dostupnosti VIP-netovih proizvoda na više od 2.500
mjesta.
Izvijestio je i o promijeni vlasničke strukture tvrtke budući da je
iz nje izašla Hrvatska poštanska banka (HPB) koja nije mogla
odgovoriti zahtjevima dokapitalizacije nužne zbog prijevremenog
ostvarenja planiranih ciljeva. Tako je udjel od 4,9 posto HPB
preuzeo većinski vlasnik VIP-neta Mobilkom Austria (56 posto), dok
Western Wireless International ima udjel od 19 posto, Večernji list
i Croatia osiguranje po 10 posto, te preostalih 5 posto Ingra.
VIP-net je danas predstavio i novi magazin za korisnike - VIP.mag
koji će izdavati kvartalno s ciljem promocije svojih usluga, ali i
populariziranja GSM komuniciranja te educiranja korisnika. Nemšić
procjenjuje da će se penetracija mobilnih uređaja, čija uporaba
stalno raste, u Hrvatskoj povećati sa sadašnjih 14 posto, kada
svaki sedmi stanovnik Hrvatske razgovara 'bežično', na 18 do 20
posto. Zanimljiv je podatak, kazao je, da je u posljednjih 12
mjeseci u Hrvatskoj svakoga dana 1.100 stanovnika počelo koristiti
mobilni telefon. Govoreći o daljnjem razvoju telekomunikacijskog
tržišta koji je usmjeren prema tehnologiji UMTS (nove generacije
mobilnih telefona), Nemšić je spomenuo da su već započeli pregovori
s Ministarstvom pomorstva, prometa i veza o modalitetima uvođenja
licence UMTS u Hrvatskoj.
(Hina) kg ds