FILTER
Prikaži samo sadržaje koji zadovoljavaju:
objavljeni u periodu:
na jeziku:
hrvatski engleski
sadrže pojam:

O 90. GODIŠNJICI POLIJETANJA PRVOGA HRVATSKOG AVIONA INŽ. PENKALE

ZAGREB, 23. lipnja (Hina) - Tehnički muzej u Zagrebu obilježio je danas značajan događaj - 90 godina od polijetanja prvoga hrvatskog aviona i njegova konstruktora genijalnog izumitelja inž. Slavoljuba Penkale. Tim je povodom u Muzeju otvorena izložba "Osvajanje neba" na kojoj je zagrebački Maketarski klub "Slavoljub Penkala" vlastitim maketama jedrilica predstavio povijesni hod u osvajanju nebeskih prostranstava. U muzejskome je dvorištu premijerno pak izložen vrijedan i jedinstven muzejski izložak - najstariji hrvatski avion - Fizir F.N. iz 1933.
ZAGREB, 23. lipnja (Hina) - Tehnički muzej u Zagrebu obilježio je danas značajan događaj - 90 godina od polijetanja prvoga hrvatskog aviona i njegova konstruktora genijalnog izumitelja inž. Slavoljuba Penkale. Tim je povodom u Muzeju otvorena izložba "Osvajanje neba" na kojoj je zagrebački Maketarski klub "Slavoljub Penkala" vlastitim maketama jedrilica predstavio povijesni hod u osvajanju nebeskih prostranstava. U muzejskome je dvorištu premijerno pak izložen vrijedan i jedinstven muzejski izložak - najstariji hrvatski avion - Fizir F.N. iz 1933.#L# Priredbe se održavaju pod geslom "Obnovimo najstariji hrvatski avion" čime Tehnički muzej želi pobuditi zanimanje javnosti te je potaknuti da pomogne realizaciji obnove aviona Fizir F.N. iz 1933., istaknula je Božica Škulj, ravnateljica te zagrebačke muzejske ustanove. Na tehničke potankosti najstarijega hrvatskog aviona podsjetila je viša kustosica Tehničkoga muzeja Neda Staklarević koja je, istodobno, i urednica prigodnoga kataloga te uz, Miljenka Frčka, suautorica postava izložbe. Zrakoplov Fizir- F.N. konstruirao je inženjer Rudolf Fizir, konstruktor i više prototipova prvih domaćih školskih aviona. To je zrakoplov dvokrilac, hidroplan (verzija na kotačima ili plovcima). Koristio se kao školski i sportski dvosjed, a postizao je brzinu između 60 do 130 km na sat te najveću visinu od 4000 metara. Tehničkomu muzeju zrakoplov je 1964. darovao Zrakoplovni savez Hrvatske. Građanstvo Zagreba svjedočilo je 23. lipnja 1910. jednome iznimnom događaju kojega su tadašnji mediji proglasili "najznačajnijim danom u povijesti razvoja zrakoplovstva u Hrvatskoj i na Slavenskome jugu". U čast i točno na dan 90. obljetnice leta aviona pilota i konstruktora Penkale zagrebački Tehnički muzej otvorio je svoja "vrata" sa željom da posjetitelje upozna s dosadašnjim radom Maketarskoga kluba "Slavoljub Penkala" te ukaže na najvažnije povijesne trenutke od djelovanja genijalnog izumitelja Penkale, preko Prvoga i Drugoga svjetskog rata do Domovinskoga rata i suvremenih izvedaba borbenih aviona. Uz "naslanjanje" na baštinu genijalnoga Penkale, Modelarski klub njeguje i tradiciju prvoga hrvatskog pilota Dragutina Novaka, rekao je predsjednik Kluba Zoran Abramović. U Tehničkome muzeju izložba će biti otvorena do 1. srpnja, a taj će posljednji dan izložbe biti u znaku jednodnevnoga natjecanja - Kupa Slavoljuba Penkale. Uz maketare iz Hrvatske, natjecat će se i maketarski klubovi iz susjedne Slovenije i Mađarske. (Hina) ip mć

VEZANE OBJAVE

An unhandled error has occurred. Reload 🗙