ZAGREB, 16. lipnja (Hina) - Prosječna ocjena solventnosti ispitanih hrvatskih tvrtki bila je u svibnju za 5,0937 bodova bolja u odnosu na mjesec ranije, tj. iznosila je 417,7778 bodova. Generalno promatrajući, ocjene su loše i
nezadovoljavajuće, niti jedna kategorija tvrtki nije dobila zadovoljavajuću ocjenu (399 bodova i manje), no niti jedno poduzeće nije palo prag 500 bodova, objavila je zagrebačka tvrtka Intercredit, koja se bavi ispitivanjem boniteta i naplatom potraživanja u Hrvatskoj i inozemstvu.
ZAGREB, 16. lipnja (Hina) - Prosječna ocjena solventnosti
ispitanih hrvatskih tvrtki bila je u svibnju za 5,0937 bodova bolja
u odnosu na mjesec ranije, tj. iznosila je 417,7778 bodova.
Generalno promatrajući, ocjene su loše i nezadovoljavajuće, niti
jedna kategorija tvrtki nije dobila zadovoljavajuću ocjenu (399
bodova i manje), no niti jedno poduzeće nije palo prag 500 bodova,
objavila je zagrebačka tvrtka Intercredit, koja se bavi
ispitivanjem boniteta i naplatom potraživanja u Hrvatskoj i
inozemstvu.#L#
Promatrajući tvrtke po vlasničkoj strukturi, najlošiju su ocjenu,
prema tom izvješću, dobile tvrtke u državnom vlasništvu - 490,0000
bodova, slijede tvrtke u mješovitom vlasništvu s ocjenom 482,8571
boda, dok su najbolje ocijenjena privatna poduzeća sa 412,5746
bodova.
Dijeleći pak tvrtke prema djelatnostima, najbolje su u svibnju, po
Intercreditovom izvješću, ocijenjena poduzeća uslužne
djelatnosti s 404,2857 bodova, slijede ih trgovačke tvrtke s
ocjenom 415,0000 bodova, dok su najlošiju ocjenu za prošli mjesec
dobile proizvodne tvrtke s 424,4660 bodova.
Najviše je naručitelja za Intercreditove bonitete prošli mjesec
zabilježeno iz Njemačke, 27,1 posto, slijede ih austrijski
klijenti na koje otpada 26,4 posto, na naručitelje iz Češke odnosi
se 18,4 posto, dok na naručitelje iz Francuske otpada 13,5 posto.
Ostali broj zaprimljenih narudžbi za poslovne bonitete u
Intercreditu otpada na domaće klijente.
Što se tiče naplate dugovanja putem Intercredita, broj narudžbi za
takvu vrstu usluge te tvrtke u svibnju se ponovno povećao u odnosu
na zatišje u travnju, stoji u njihovom izvješću, no kako ističu,
poboljšao se i postotak uspješne naplate koji je prošli mjesec
također bio nešto lošiji.
Promatrano prema ukupnom broju zaprimljenih slučajeva,
Intercredit najviše predmeta vodi protiv tvrtki trgovačke
djelatnosti - 51,94 posto, zatim ih slijede proizvodne tvrtke
protiv kojih se vodi 33,10 posto predmeta, dok su najsolidnija u
plaćanju uslužna poduzeća na koje otpadaju preostali slučajevi.
Iz Intercredita su, uzimajući u obzir samo tvrtke čije su bonitete
lani izrađivali, objavili i listu deset hrvatskih tvrtki koje su
dobile najviše ocjenu pri procjeni financijske situacije. Najbolju
ocjenu - 100 dobila je zagrebačka tvrtka Mobis, slijede s ocjenom
200 tvrtke Pliva, Messer Croatia Plin, Henkel Croatia i Arbor, dok
su također dobru ocjenu - 250, dobili Ireks Aroma, Jadran - galenski
labaratorij Rijeka, Auto-Hrvatska, DM-Drogerie markt i Castrol
Croatia.
(Hina) ggr ds