FILTER
Prikaži samo sadržaje koji zadovoljavaju:
objavljeni u periodu:
na jeziku:
hrvatski engleski
sadrže pojam:

IT-31.V.-REPUBBBLICA-KRITERIJI SANKCIJA

IT-YU-RU-sankcije-krize IT-31.V.-REPUBBBLICA-KRITERIJI SANKCIJA ITALIJALA REPUBBLICA31. V. 2000.Dvije mjere za 'loše svijeta'"(...) Neuvijeno kritiziramo kršenje ljudskih prava u Burmi, no snaga prijavljivanja ublažuje se kad je riječ o Kini. Ulazimo u rat kako bismo zaustavili nasilja Srbije protiv Kosova, no rabimo potpuno nejasan rječnik glede nasilja Rusije u Čečeniji. Sada, kako bi se dao pošten odgovor na taj prigovor, treba priznati: da, postoje dvije mjere. Zaključak kojega treba izvući, međutim, nije da naša kritika Burme ili Srbije treba biti manje oštra, nego da trebamo biti eksplicitniji u osudi Kine i Rusije. To ne znači da treba djelovati na isti način; primjerice, tražeći od naftnih kompanija da napuste Rusiju i Kinu. Drugačije okolnosti, zapravo, zahtijevaju različite mjere. Ne može se prema velikim i moćnim zemljama odnositi jednako kao prema malima. U moralno nesavršenom svijetu međunarodnih odnosa, nije pogrešno miješati obzire prema nacionalnim interesima s onima prema načelnim.I ispravno je praviti razliku između režima koji mogu biti otvoreni za kritiku i onih, poput Burme, koji izgledaju gluhi za svaku pokudu. Ako bi se njihovo ponašanje promijenilo, promijenilo bi se
ITALIJA LA REPUBBLICA 31. V. 2000. Dvije mjere za 'loše svijeta' "(...) Neuvijeno kritiziramo kršenje ljudskih prava u Burmi, no snaga prijavljivanja ublažuje se kad je riječ o Kini. Ulazimo u rat kako bismo zaustavili nasilja Srbije protiv Kosova, no rabimo potpuno nejasan rječnik glede nasilja Rusije u Čečeniji. Sada, kako bi se dao pošten odgovor na taj prigovor, treba priznati: da, postoje dvije mjere. Zaključak kojega treba izvući, međutim, nije da naša kritika Burme ili Srbije treba biti manje oštra, nego da trebamo biti eksplicitniji u osudi Kine i Rusije. To ne znači da treba djelovati na isti način; primjerice, tražeći od naftnih kompanija da napuste Rusiju i Kinu. Drugačije okolnosti, zapravo, zahtijevaju različite mjere. Ne može se prema velikim i moćnim zemljama odnositi jednako kao prema malima. U moralno nesavršenom svijetu međunarodnih odnosa, nije pogrešno miješati obzire prema nacionalnim interesima s onima prema načelnim. I ispravno je praviti razliku između režima koji mogu biti otvoreni za kritiku i onih, poput Burme, koji izgledaju gluhi za svaku pokudu. Ako bi se njihovo ponašanje promijenilo, promijenilo bi se i naše. Drugi je prigovor: 'Nije djelovalo'. Tko dobro poznaje Burmu, razumljivo je zabrinut radi propadanja zemlje u jednu spiralu koja ga vodi u glib sve težeg stanja siromaštva, ovisnosti o drogama, sidi i kulturalnom nazadovanju. Deset godina čvrste američke linije, s obeshrabrivanjima stranih ulaganja, zajmova za razvoj i turizam, kažu, pogodilo je stanovništvo, a da režim nije dovelo za pregovarački stol. S obzirom da 'nije djelovalo', bi li možda vrijedilo iskušati jednu mekšu liniju? U svakom slučaju, obični ljudi i žene sigurno bi iz toga izvukli neku malu dobrobit. Još jednom su nam argumenti vrlo poznati. I još jednom netko treba kazati da postoje režimi, u određenim trenucima, kod kojih bi neko takvo omekšanje bilo prikladno, ohrabrujući, primjerice, jednu diktaturu da pođe putem reforma kojime je išla s oklijevanjem. (...) Sve to vodi izravno do treće primjedbe, koja se sastoji od činjenice da je ova politika izraz zapadnjačkog moralnog imperijalizma, koji nameće naše vrijednosti u Aziji. Burma ima druge vrijednosti, čuvene 'azijske vrijednosti'. Tom se argumentu može dati kratak i iscrpan odgovor. Politika koju podupiru Sjedinjene Države i Velika Britanija, to je politika koju su najnaklonjenije prihvatili demokratski izabrani predstavnici Burme. (...) U slučaju poput ovoga, po mom mišljenju, prema gledištu onih koji se tamo nalaze i tamo se bore za demokraciju, treba se odnositi s najvećim obzirom, ako se već ne drži i odlučujućim. Ta gledišta neće uvijek govoriti u prilog embargu i sankcijama. Uzmimo, primjerice, srpsku oporbu koja je trenutno izloženo grubom napadu od Miloševićeva režima (premda o tome jedva nešto doznajemo iz naše redovite dijete vijesti, ne više no što znamo o tragičnoj situaciji u Burmi). Koliko god ta oporba bila podijeljena, svi njezini predstavnici s kojima sam razgovarao, slažu se u tome što kažu da je najveći dio zapadnjačkih sankcija sada kontraproduktivan. Nadzirano povlačenje sankcija koje pogađaju stanovništvo, zajedno s pozornim objašnjenjem srpskom narodu razloga zbog kojih se to čini, i istodobno pojačavanje sankcija koje za cilj imaju pogoditi Miloševića i njegove sljedbenike, bio bi najbolji način za pomoć demokraciji u Srbiji. Iako nisam posebno optimističan glede uspjeha takvog pristupa, uvjeren sam da bi vrijedilo pokušati. U međuvremenu, nasmijalo me kada se, nedugo nakon mog puta u Burmu, jugoslavenski ministar vanjskih poslova uputio u tu zemlju uz obilje službenih izjava uzajamnog divljenja i međusobne potpore. Zle države svijeta, ujedinite se! Trebamo misliti na Burmu. Trebamo misliti na Srbiju. I upravo zato što im želimo iste stvari, moramo prema njima drugačije djelovati", piše Timothy Garton Ash.

VEZANE OBJAVE

An unhandled error has occurred. Reload 🗙