ZAGREB, 24. svibnja (Hina) - Strateško planiranje razvoja trgovine trebalo bi se, između ostalog, zasnivati na realnim pretpostavkama uz analizu kretanja u gospodarstvu, tehnološka unapređenja i kompetetivno tržišno ponašanje. Jedan
je to od zaključaka na temu aktualnog stanja i perspektiva razvoja trgovine, istaknutih na današnjoj sjednici Vijeća udruženja trgovine, Sektora za trgovinu u Hrvatskoj gospodarskoj komori (HGK).
ZAGREB, 24. svibnja (Hina) - Strateško planiranje razvoja trgovine
trebalo bi se, između ostalog, zasnivati na realnim pretpostavkama
uz analizu kretanja u gospodarstvu, tehnološka unapređenja i
kompetetivno tržišno ponašanje. Jedan je to od zaključaka na temu
aktualnog stanja i perspektiva razvoja trgovine, istaknutih na
današnjoj sjednici Vijeća udruženja trgovine, Sektora za trgovinu
u Hrvatskoj gospodarskoj komori (HGK).#L#
Maloprodajna trgovačka mreža u Hrvatskoj trenutačno je u
inferiornom položaju u odnosu na prijetnje inozemne konkurencije,
te bi, ako se ubrzo ne poduzmu odlučni potezi, moglo doći do
njezinog istiskivanja s tržišta. Istaknuli su, između ostalog,
članovi Vijeća udruženja trgovine, napominjući kako je trgovini u
Hrvatskoj potrebna konsolidacija i koncentracija, odnosno
stvaranje domaćeg maloprodajnog lanca, ili više njih od kojih bi
najsnažniji držao veći dio domaćeg tržišta.
Prema statističkim podacima iz 1998. godine u trgovini na malo u
Hrvatskoj su vodeće tržišne udjele imali Diona i Konzum, no kako su
neki članovi vijeća napomenuli, trenutačni se statistički podaci
bitno razlikuju od ranijih.
Članovima Vijeća najavljeno je da se u Ministarstvu gospodarstva
pripremaju izmjene zakonskih propisa, točnije Zakona o trgovini,
te da se planira uvesti obveza nabavke posebne dozvole - licence za
izgradnju trgovačkog centra (supermarketa). Ocijenjeno je to
dobrom mjerom, ali je u raspravi, potaknutom najavom da bi se to
odnosilo na centre veće od 3000 četvornih metara, istaknuto kako su
najveći problem na hrvatskom tržištu, trgovine veličine između
1500 i 3000 četvornih metara. Stoga bi u planiranim zakonskim
propisima, smatraju članovi Vijeća, trebalo uvesti cenzus od 1500
četvornih metara.
No, čini se da će zakonska regulativa biti još stroža. Jer, kako je
naknadno iz Ministarstva gospodarstva, a preko službi Komore,
rečeno novinarima, predviđeni bi zakonski cenzus bio 1000
četvornih metara. Tako bi za sve supermarkete veće površine zakon
predvidio obvezu ishođenja posebne dozvole.
(Hina) ggr bn