FILTER
Prikaži samo sadržaje koji zadovoljavaju:
objavljeni u periodu:
na jeziku:
hrvatski engleski
sadrže pojam:

GS: VIJEĆE UDRUŽENJA TRGOVINE U HGK O PROBLEMIMA TRGOVINE

ZAGREB, 24. svibnja (Hina) - Strateško planiranje razvoja trgovine trebalo bi se, između ostalog, zasnivati na realnim pretpostavkama uz analizu kretanja u gospodarstvu, tehnološka unapređenja i kompetetivno tržišno ponašanje. Jedan je to od zaključaka na temu aktualnog stanja i perspektiva razvoja trgovine, istaknutih na današnjoj sjednici Vijeća udruženja trgovine, Sektora za trgovinu u Hrvatskoj gospodarskoj komori (HGK).
ZAGREB, 24. svibnja (Hina) - Strateško planiranje razvoja trgovine trebalo bi se, između ostalog, zasnivati na realnim pretpostavkama uz analizu kretanja u gospodarstvu, tehnološka unapređenja i kompetetivno tržišno ponašanje. Jedan je to od zaključaka na temu aktualnog stanja i perspektiva razvoja trgovine, istaknutih na današnjoj sjednici Vijeća udruženja trgovine, Sektora za trgovinu u Hrvatskoj gospodarskoj komori (HGK).#L# Maloprodajna trgovačka mreža u Hrvatskoj trenutačno je u inferiornom položaju u odnosu na prijetnje inozemne konkurencije, te bi, ako se ubrzo ne poduzmu odlučni potezi, moglo doći do njezinog istiskivanja s tržišta. Istaknuli su, između ostalog, članovi Vijeća udruženja trgovine, napominjući kako je trgovini u Hrvatskoj potrebna konsolidacija i koncentracija, odnosno stvaranje domaćeg maloprodajnog lanca, ili više njih od kojih bi najsnažniji držao veći dio domaćeg tržišta. Prema statističkim podacima iz 1998. godine u trgovini na malo u Hrvatskoj su vodeće tržišne udjele imali Diona i Konzum, no kako su neki članovi vijeća napomenuli, trenutačni se statistički podaci bitno razlikuju od ranijih. Članovima Vijeća najavljeno je da se u Ministarstvu gospodarstva pripremaju izmjene zakonskih propisa, točnije Zakona o trgovini, te da se planira uvesti obveza nabavke posebne dozvole - licence za izgradnju trgovačkog centra (supermarketa). Ocijenjeno je to dobrom mjerom, ali je u raspravi, potaknutom najavom da bi se to odnosilo na centre veće od 3000 četvornih metara, istaknuto kako su najveći problem na hrvatskom tržištu, trgovine veličine između 1500 i 3000 četvornih metara. Stoga bi u planiranim zakonskim propisima, smatraju članovi Vijeća, trebalo uvesti cenzus od 1500 četvornih metara. No, čini se da će zakonska regulativa biti još stroža. Jer, kako je naknadno iz Ministarstva gospodarstva, a preko službi Komore, rečeno novinarima, predviđeni bi zakonski cenzus bio 1000 četvornih metara. Tako bi za sve supermarkete veće površine zakon predvidio obvezu ishođenja posebne dozvole. (Hina) ggr bn

VEZANE OBJAVE

An unhandled error has occurred. Reload 🗙