NEW YORK, 24. svibnja (Hina/Reuters) - Djeca iz siromašnih gradskih četvrti koja su često izložena nasilju sklonija su tjeskobi i depresiji, nesigurnija su te postižu slabiji uspjeh u školi nego druga djeca, pokazalo je američko
istraživanje.
NEW YORK, 24. svibnja (Hina/Reuters) - Djeca iz siromašnih gradskih
četvrti koja su često izložena nasilju sklonija su tjeskobi i
depresiji, nesigurnija su te postižu slabiji uspjeh u školi nego
druga djeca, pokazalo je američko istraživanje. #L#
"Zamislite sedmogodišnjaka koji na putu do škole vidi ili čuje
nešto strašno, nastavi dalje svojim putem, dođe u školu i nitko ne
zna što je proživio", kaže dr. Hallam Hurt, voditeljica
istraživanja i predsjednica odsjeka za neonatologiju pri
medicinskom centru "Albert Einstein" u Philadelphiji,
Pennsylvania.
Dr. Hurt i njezini kolege proučili su uspjeh u školi, ocjene
učitelja te izvješća roditelja o 113 djece u dobi od sedam godina
ili mlađe, iz siromašnih četvrti. Uz to, istraživači su u djece u
dobi od sedam godina procijenili izloženost nasilju, samopouzdanje
i tjeskobu na temelju razgovora s njima i igre preuzimanja
različitih uloga. Rezultati istraživanja iznijeti su na sastanku
Pedijatrijskih akademskih društava i Američke akademije za
pedijatriju.
Istraživači su otkrili da je tri četvrtine djece čulo pucnjavu, a
gotovo petina je vidjela mrtvaca. Istraživanje pokazuje da se 60
posto djece bar neko vrijeme boji da bi ih netko mogao ubiti ili da
bi mogli umrijeti, 20 posto želi da je mrtvo, a 13 posto ih je
vidjelo kako su u nekoga iz njihove obitelji pucali ili ga ranili
nožem.
Usporedba 30 djece koja su bila najviše izložena nasilju s 30 djece
koja su mu bila najmanje izložena, pokazala je da su djeca iz prve
skupine imala znatno manje dobrih ocjena, više su izostajala iz
škole, bila su sklonija depresiji i tjeskobi i nesigurnija u sebe.
Dr. Hurt ističe kako roditelji i učitelji ne prepoznaju uvijek
znakove djelovanja nasilja na ponašanje djeteta tako da djetetu
često nitko ne pomaže da se oporavi.
Zato se, tvrdi dr. Hurt, razgovorom s djetetom i prepoznavanjem
problema mora razbiti tišina koja obavija emotivnu krizu koju neka
djeca trpe.
(Hina) car dgk