TEL AVIV, 23. svibnja (Hina) - Izraelsko ministarstvo obrane potpisalo je ugovor vrijedan nekoliko stotina milijuna dolara sa njemačkim proizvođačem motora MTU čiji motori će biti ugrađeni u izraleski tenk Merkava 4, koji će zamjeniti
dosadašnji tenk Merkava 3, piše danas izraelski dnevnik HaAretz.
TEL AVIV, 23. svibnja (Hina) - Izraelsko ministarstvo obrane
potpisalo je ugovor vrijedan nekoliko stotina milijuna dolara sa
njemačkim proizvođačem motora MTU čiji motori će biti ugrađeni u
izraleski tenk Merkava 4, koji će zamjeniti dosadašnji tenk Merkava
3, piše danas izraelski dnevnik HaAretz.#L#
Novi tenk Merkava 4 izaći će iz proizvodnje u narednih 5 godina.
Motor tenka Merkava 4 bit će jačine 1500 konjskih snaga umjesto
dosadašnjeg motora jačine 1200 konjskih snaga.
?Novi njemački motor skuplji je tri puta od dosadašnjeg motora
ugađenog u tenk Merkava 3. Potpisivanje ugovora između izraelskog
ministarstva obrane i njemačke tvornice motora MTU omogućio je
prethodno potpisani ugovor između njemačke tvornice?i američke
tvrtke General Dynamics po kojem je MTU otvorio odjel u SAD za
proizvodnju motora koji će biti ugrađeni u američki tenk Abrams.
Premještanje odjela njemačke tvornice MTU u SAD omogućilo je
izraelskom ministarstvo obrane da kupi njemačke motore novcima od
američke vojne pomoći.
U izraelskom ministarstvu obrane procjenjuju da ukoliko je
američka vojska odlučila da u svoje tenkove ugradi njemačke motore,
postoji velika šansa da najveći broj proizvođača tenkova krene za
američkim primjerom. Donoseći odluku o kupovini njemačkih motora
izraelski stručnjaci poslužili su se problematikom i primjerom
istrajnosti američkih tenkova u zaljevskom ratu 1991. godine.
Glavni zaključak do kog su došli izraelski stručnjaci bio je da
turbinski motor, koji je dosad imao Abrams, troši više goriva te da
je osjetljiviji na prašinu od dizel motora. Po mišljenju izraelskih
vojnih stručnjaka kombinacijom njemačkog motora MTU i sposobnosti
izraelskog tenka Merkava 4 dobit će se jedan od najboljih tenkova na
svijetu kojim bi se mogla koristiti izraelska vojska u narednih 40
godina.
S obzirom da je riječ o serijski proizvedenim motorima, Merkavu 4
bit će moguće ugraditi i motore jačine 1000, 1200 i 1500 konjskih
snaga, što će po ocjeni izraelskih vojnih stručnjaka omogućiti
njihovu lakšu prodaju širom svijeta.
Odluka da se u novu seriju tenkova Merkava ugradi njemčki motor MTU
donesena je još koncem 80-tih godina. Kako bi provjerili podobnost
njemačkog motora izraelskim tenkovima kupio je Izrael od MTU 3
probna motora i ugradio ih u tenk Merkava 3. Izraelski tenkovi sa
njemačkim motorima provjeravani su u specifičnim izraelskim
uvjetima kako bi se sagledale mogućnosti motora u uvjetima velike
količine pjeska, prašine, u pustinji, planinama i na bazaltnom
terenu Golanske visoravni.
Testiranja izraelskih tenkova u koje su ugrađeni njemački motori
produžena su na dugi niz godina kako bi se pratila problematika
prekomjernog zagrijavanja motora i kontroliranja temperature,
pojavljivanje pukotina u motoru..., nakon čega su rezultati
testiranja dostavljeni njemačkom proizvodjaču MTU koji je izradio
novu seriju motora prema izraelskim zahtjevima i prilagođenu
izraelskim uvjetima i prilikama. Motor MTU koji će biti ugrađen u
izraelski tenk Merkava 4 kvalitetniji je i istrajniji od motora MTU
koji je ugrađen u njemački tenk Leopard 2.
Novi motor će omogućiti bolju pokretljivost u teškim uvjetima,
poput kamenitih predjela, blatnih područja i pustinjskog pijeska.
Kao i u slučaju drugih serija tenka Merkava, motor novog tenka
Merkava 4 bit će ugrađen u prednjem dijelu tenka što pretstavlja
dodatnu zaštitu posadi tenka. Novi motor je napravljen na temeljima
suvremene tehnologije 90-ih godina i ima kompjuterizirani sustav
kontrole. Iako je motor MTU tri puta skuplji od prethodnog modela,
njegovo održavanje i montiranje je znatno jeftinije.
(Hina) bz sb