FILTER
Prikaži samo sadržaje koji zadovoljavaju:
objavljeni u periodu:
na jeziku:
hrvatski engleski
sadrže pojam:

IT-16.V.-LA STAMPA-SKUP IST.EUROPLJANA

IT-E-skupovi-integracije IT-16.V.-LA STAMPA-SKUP IST.EUROPLJANA ITALIJALA STAMPA16. V. 2000.Europa viđena od istočnih Europljana"(...) Fondacija Agnelli pokušala je istražiti nesuglasice u predodžbama Istoka i Zapada, okupiviši u Torinu na tri dana stručnjake s cijeloga Kontinenta (nazočnost, jednih pored drugih, Srba, Hrvata i Slovenca već je jedno malo europsko čudo). Kao povećalo izabrana je usporedba povijesnih i zemljopisnih udžbenika, gdje se otkrivaju opća mjesta i nade, kulture i antikulture. Jer to gdje počinju i završavaju europske granice još je kontroverzno pitanje. G. 1700. je Katarina, autokratska carica koju su filozofi voljeli, ukazom utvrdila da je Rusija europska sila: no u današnjim ruskim školskim udžbenicima granice Kontinenta su promjenjive, premještaju se od Urala do Poljske prema razdobljima i mjenama. Jedan Rus se prene, zgrožen, ako ga netko nazove Europljaninom. 'Sami Rusi', objašnjava Michaela Boytsov, povjesničar s moskovskog sveučilišta, 'kada putuju u Budimpeštu ili Varšavu, kažu: putujem u Europu. Biti Europljanima za nas znači pripadati dinamičnom i naprednom dijelu čovječanstva, a zanijekati to tumači se kao
ITALIJA LA STAMPA 16. V. 2000. Europa viđena od istočnih Europljana "(...) Fondacija Agnelli pokušala je istražiti nesuglasice u predodžbama Istoka i Zapada, okupiviši u Torinu na tri dana stručnjake s cijeloga Kontinenta (nazočnost, jednih pored drugih, Srba, Hrvata i Slovenca već je jedno malo europsko čudo). Kao povećalo izabrana je usporedba povijesnih i zemljopisnih udžbenika, gdje se otkrivaju opća mjesta i nade, kulture i antikulture. Jer to gdje počinju i završavaju europske granice još je kontroverzno pitanje. G. 1700. je Katarina, autokratska carica koju su filozofi voljeli, ukazom utvrdila da je Rusija europska sila: no u današnjim ruskim školskim udžbenicima granice Kontinenta su promjenjive, premještaju se od Urala do Poljske prema razdobljima i mjenama. Jedan Rus se prene, zgrožen, ako ga netko nazove Europljaninom. 'Sami Rusi', objašnjava Michaela Boytsov, povjesničar s moskovskog sveučilišta, 'kada putuju u Budimpeštu ili Varšavu, kažu: putujem u Europu. Biti Europljanima za nas znači pripadati dinamičnom i naprednom dijelu čovječanstva, a zanijekati to tumači se kao negacija naše sposobnosti razvoja i racionalizma. Pa ipak smo danas udaljeniji od Europe nego prije deset godina. Rat na Balkanu je Rusima pokazao jednu drugu sliku, prvi put su uvidjeli da Europljani mogu biti opasni, pasti u iskušenje vojnih pustolovina, manipulativni. Dok za druge zemlje Istoka ulazak u Uniju znači pobjeći od svoje prošlosti, i predstavlja egzistencijalno pitanje; Rusi uvijek u biti žele biti samosvojni, biti Rusi a ne Europljani'. U zemljama Istoka svjetska i nacionalna povijest nastavljaju se učiti odvojeno, u različitim školskim predmetima. 'Knjige o povijesti, pa i one napisane nakon pada komunizma', komentira Vera Kaplan sa sveučilišta u Tel Avivu, 'postavljene se u dihotomiji 'mi i oni', Europa je optužena da se okoristila i u Prvom i u Drugom svjetskom ratu golemim ruskim žrtvama bez naknade. Tek se sada u nekim eksperimnetalnim knjigama pojavljuje koncept zajedničke kuće. Možda možemo početi biti optimisti'", piše Domenico Quirico.

VEZANE OBJAVE

An unhandled error has occurred. Reload 🗙