OPATIJA, 12. svibnja (Hina) - Izlaganjem glavnog direktora Hrvatske televizije Mirka Galića danas je u opatijskom Međunarodnom centru za obrazovanje novinara središnje i istočne Europe (ICEJ) završen seminar na temu "Standardi
novinarske etike".
OPATIJA, 12. svibnja (Hina) - Izlaganjem glavnog direktora
Hrvatske televizije Mirka Galića danas je u opatijskom
Međunarodnom centru za obrazovanje novinara središnje i istočne
Europe (ICEJ) završen seminar na temu "Standardi novinarske
etike".#L#
Galić je upozorio na potrebu transformacije državne televizije u
javnu i na nužnost završavanja procesa vlasničkog određivanja u
medijima. Treba poticati razvoj privatnih, komercijalnih
televizijskih postaja, kao konkurencije javnoj televiziji, ali
njihovo komercijalno određenje ne smije biti smetnjom uređivačkoj
politici, kazao je Galić. Dodao je kako i na javnoj televiziji
komercijalna odrednica ima veliki značaj kako bi se izbjegla
pretjerana financijska ovisnost o vlastima.
Govoreći o tržištu tiska u Hrvatskoj Galić je ustvrdio kako je ono
prebukirano, pa stoga listovi, da bi se održali, moraju posezati za
senzacionalizmom i drugim metodama koje izravno zadiru u etiku.
Bitku za etičnost u profesiji moraju voditi i dobiti novinari sami,
oni trebaju čuvati slobodu i dignitet profesije. Po tom pitanju od
naročitog je značaja i uloga nacionalne novinarske organizacije, a
s tog stajališta puno veću važnost treba pridati i novinarskom
kodeksu časti, rekao je Galić. Upozorio je da u hrvatskom
novinarstvu ima previše nekompetentnih osoba, te na prenisku
razinu međusobne kolegijalne solidarnosti.
Rad seminara o standardima novinarske etike odvijao se u sekcijama
"Etika i ratno izvjestiteljstvo" te "Etika novinarstva u
svakodnevnom izvještavanju".
Zaključak rada Sekcije o ratnom izvjestiteljstvu bio je da, bez
obzira na sve moguće moralne i etičke dvojbe, istina ipak ostaje
jedini trajni ideal i jedina vrijednost.
U radu sekcije o novinarskoj etici u svakodnevnom izvještavanju uz
ostalo upozoreno je na česte zlouporabe novinarstva u promidžbene
aktivnosti, na prenisku razinu zaštite privatnosti i na činjenicu
da ljudske tragedije nikad ne bi smjele biti zloupotrebljavane u
smislu povećanja tiraža ili gledanosti.
(Hina) rž ln