ZAGREB, 10. svibnja (Hina) - Prodaja hrvatskih turističkih aranžmana na inozemnim emitivnim tržištima od 20 do 25 posto je bolja nego u istom vremenu lani, čemu pogoduju relativno umjerene cijene naših turističkih usluga u odnosu na
konkurentske zemlje te činjenica što se nisu bitno mijenjale u odnosu na prošlogodišnje. Istaknuto je to na današnjoj Skupštini Udruge hrvatskih putničkih agencija (UHPA), održanoj u sklopu 12. međunarodnog turističkog poslovnog sajma ITTF-a na Zagrebačkom velesajmu.
ZAGREB, 10. svibnja (Hina) - Prodaja hrvatskih turističkih
aranžmana na inozemnim emitivnim tržištima od 20 do 25 posto je
bolja nego u istom vremenu lani, čemu pogoduju relativno umjerene
cijene naših turističkih usluga u odnosu na konkurentske zemlje te
činjenica što se nisu bitno mijenjale u odnosu na prošlogodišnje.
Istaknuto je to na današnjoj Skupštini Udruge hrvatskih putničkih
agencija (UHPA), održanoj u sklopu 12. međunarodnog turističkog
poslovnog sajma ITTF-a na Zagrebačkom velesajmu.#L#
Pritom je trenutačna prodaja aranžmana za ovogodišnju turističku
sezonu u nekim turističkim agencijama ista kao i lani, dok je u
drugima dvostruko veća u odnosu na prošlu godinu. No, domaće i
inozemne turističke agencije, upozoreno je, već se počinju
susretati s problemom "stop-bukinga" jer hotelijeri, nakon vrlo
dobre prodaje aranžmana u organiziranom obliku, očekuju strane
individualne turiste za koje zadržavaju dio kapaciteta.
Na domaćem se tržištu najviše prodaju turistički aranžmani za
srednji Jadran, a kako je većina hotelskih kapaciteta za glavnu
turističku sezonu već rasprodana, turistima se nude aranžmani u
apartmanskim naseljima i privatnom smještaju, rekao je direktor
putničke agencije Kompas Ivan Pukšar.
Problem je u tome, drži Pukšar, što hrvatski hotelijeri još uvijek
domaće goste drže kao goste "drugog reda" jer se oni za ljetovanje
odlučuju kasnije nego inozemni turisti. Čudno je to, dodao je, što
hotelijeri od agencija traže avanse za turističke aranžmane, a
potom im stopiraju prodaju aranžmana.
Predsjednik saborskog Odbora za turizam Valter Drandić je među
ostalim istaknuo kako razvitku hrvatskog turizma još uvijek ne
pogoduju makroekonomski institucionalni okviri (nepovoljan tečaj
kune, visoka stopa PDV-a, nepriznati izvozni status turizmu i dr.)
Zamjenik ministrice turizma Veljko Ostojić kazao je kako
Ministarstvo turizma smatra da je prema putničkim agencijama u
odnosu na ostale turističke subjekte prioritetno podmirivanje
subvencija od prošle godine. Te će se subvencije isplatiti, kazao
je, sukladno priljevu sredstava Ministarstvu turizma iz
Ministarstva financija.
(Hina) splj ds