KLANJEC, 4. svibnja (Hina) - U povodu 100. obljetnice rođenja akademskog kipara Antuna Augustinčića (1900.-1979.) i 30. obljetnice osnutka njegove galerije u Klanjcu, danas je u tom prostoru održan svečani skup.# Govoreći o
Augustinčićevu djelovanju u okviru Hrvatske akademije znanosti i umjetnosti (HAZU), tajnik Razreda za likovnu umjetnost HAZU-a Andre Mohorovičić istaknuo je da je Augustinčićevo umjetničko izražavanje vrhunac hrvatskog kiparstva 20. stoljeća. U njegovim djelima sublimirane su misli i osjećaji ovoga stoljeća, a ljepota i sklad ostaju njegova trajna vrijednost. Akademski kipar i dekan Akademije likovnih umjetnosti Stjepan Gračan rekao je da je Hrvatska tradicionalno zemlja dobrih kipara, poput A. Buvine i J. Dalmatinca, među koje zasigurno treba ubrojiti i Augustinčića. Podsjetivši da je Augustinčić diplmirao na Akademiji likovnih umjetnosti u klasi Ivana Meštrovića, Gračan je istaknuo da su Kršinić, Radoš i Augustinčić u okviru Akademije dali poseban pečat hrvatskom kiparstvu. Iz njegova stvaralačkog opusa posebno je izdvojio spomenik "Mir" u New Yorku, spomenik žrtvama fašizma u Addis Abebi te spomenik Seljačkoj buni i Matiji Gupcu u Gornjoj Stubici. Znanstveni savjetnik Instituta za povijest umjetnosti Tonko
KLANJEC, 4. svibnja (Hina) - U povodu 100. obljetnice rođenja
akademskog kipara Antuna Augustinčića (1900.-1979.) i 30.
obljetnice osnutka njegove galerije u Klanjcu, danas je u tom
prostoru održan svečani skup.#
Govoreći o Augustinčićevu djelovanju u okviru Hrvatske akademije
znanosti i umjetnosti (HAZU), tajnik Razreda za likovnu umjetnost
HAZU-a Andre Mohorovičić istaknuo je da je Augustinčićevo
umjetničko izražavanje vrhunac hrvatskog kiparstva 20. stoljeća. U
njegovim djelima sublimirane su misli i osjećaji ovoga stoljeća, a
ljepota i sklad ostaju njegova trajna vrijednost.
Akademski kipar i dekan Akademije likovnih umjetnosti Stjepan
Gračan rekao je da je Hrvatska tradicionalno zemlja dobrih kipara,
poput A. Buvine i J. Dalmatinca, među koje zasigurno treba ubrojiti
i Augustinčića. Podsjetivši da je Augustinčić diplmirao na
Akademiji likovnih umjetnosti u klasi Ivana Meštrovića, Gračan je
istaknuo da su Kršinić, Radoš i Augustinčić u okviru Akademije dali
poseban pečat hrvatskom kiparstvu.
Iz njegova stvaralačkog opusa posebno je izdvojio spomenik "Mir" u
New Yorku, spomenik žrtvama fašizma u Addis Abebi te spomenik
Seljačkoj buni i Matiji Gupcu u Gornjoj Stubici.
Znanstveni savjetnik Instituta za povijest umjetnosti Tonko
Maroević ustvrdio je da Augustinčić definitivno ulazi u povijest
hrvatskog kiparstva te kako je kiparstvo područje na kojem se
očituju društvene promjene koje su u toku deset godina pokazale što
ostaje vrijedno od Augustinčićeva kiparstva. Kao posebno čvrstu
točku u njegovu radu, Maroević je izdvojio portrete, ustvrdivši da
je riječ o kiparu "psihološke karakterizacije i osobnosti".
O utemeljenju Galerije govorio je njezin voditelj Božidar
Pejković. Otvorena je 1976., nakon što je Augustinčić sva svoja
djela darovao rodnom Klanjcu. Svojom muzejskom izložbenom i
izdavačkom aktivnošću ona postaje mjestom nastavka promišljanja i
bavljenja kulturom, zaključio je Pejković.
(Hina) mvr mc