FR-E-pravo-Ljudska prava-Izbori-Parlament FR DNA 2.5.LJUDSKA PRAVA U FRANCUSKOJ FRANCUSKADERNIERES NOUVELLES D'ALSACE2. V. 2000.Prijetvorna rasprava"Francuska, kako 'lijeva', tako i 'desna', sigurno utjelovljuje arhetip socijalnog
konzervatizma u Europi. Naša lijepa zemlja koja se proglašuje 'domovinom ljudskih prava' bila je među zadnjima koje su ukinule smrtnu kaznu, zadnja u Zapadnoj Europi koja je pojedincu priznala pravo na zaštitu na Sudu u Strasbourgu i jedna među zadnjima koja je prihvatila razvoj društva (sjetimo se žučnih i neplodnih rasprava oko zakona Veil i PACS-a...). Isto tako, zadnja je među 'velikim' europskim zemljama koja ne priznaje pravo na jezičnu i kulturnu raznolikost, odbacujući bezazlenu povelju Vijeća Europe o manjinskim jezicima. Danas će se Francuska opet istaknuti, načinjući, na noćnoj raspravi, bolno pitanje o pravu sudjelovanja na općinskim izborima stranaca koji nisu iz Europske unije. Ta rasprava zacijelo neće imati uspjeha jer ni većina iz 'pluralne' ljevice ni oporba ne žele pronaći razumne odgovore na pitanja... koja odavno više nisu problematična za druge europske zemlje. Uime realizma, ova rasprava o glasovanju stranaca na općinskim izborima trebala bi ipak nadići političke podjele. U
FRANCUSKA
DERNIERES NOUVELLES D'ALSACE
2. V. 2000.
Prijetvorna rasprava
"Francuska, kako 'lijeva', tako i 'desna', sigurno utjelovljuje
arhetip socijalnog konzervatizma u Europi. Naša lijepa zemlja koja
se proglašuje 'domovinom ljudskih prava' bila je među zadnjima koje
su ukinule smrtnu kaznu, zadnja u Zapadnoj Europi koja je pojedincu
priznala pravo na zaštitu na Sudu u Strasbourgu i jedna među
zadnjima koja je prihvatila razvoj društva (sjetimo se žučnih i
neplodnih rasprava oko zakona Veil i PACS-a...). Isto tako, zadnja
je među 'velikim' europskim zemljama koja ne priznaje pravo na
jezičnu i kulturnu raznolikost, odbacujući bezazlenu povelju
Vijeća Europe o manjinskim jezicima. Danas će se Francuska opet
istaknuti, načinjući, na noćnoj raspravi, bolno pitanje o pravu
sudjelovanja na općinskim izborima stranaca koji nisu iz Europske
unije. Ta rasprava zacijelo neće imati uspjeha jer ni većina iz
'pluralne' ljevice ni oporba ne žele pronaći razumne odgovore na
pitanja... koja odavno više nisu problematična za druge europske
zemlje. Uime realizma, ova rasprava o glasovanju stranaca na
općinskim izborima trebala bi ipak nadići političke podjele. U
našim gradovima žive i rade ljudi koji su došli odasvud. Oni nisu
Francuzi, ali imaju prava kao i ostali građani, primjerice pravo na
socijalnu zaštitu. Nije li normalno - osim ako ne želimo podupirati
neshvaćanje - da te osobe koje su prihvaćene na našem tlu mogu
očitovati svoje mišljenje? U sklopu jedinica lokalne uprave i, u
širem smislu, u školama gdje se izobražavaju djeca? Očito u sklopu
republikanskih i svjetovnih zakona. Na nesreću, pitanje će još
jednom potaknuti krize jakobinske (kako u ljevici, tako i u
desnici), pa i ksenofobične koprivnjače (u krajnjoj desnici)...
No, nakon više od dvaju tisuća godina razvoja, ne možemo više
vladavinu 'građanstva' ograničiti na staru podjelu antičkih Grka.
Ona je razlikovala 'građane' od 'stranaca'", u uvodniku lista piše
Jean-Claude Kiefer.