IT-E-integracije-promet IT-20.IV.REPUB-TAL. AERODROMI I EUROPA ITALIJALA REPUBBLICA20. IV. 2000.Italija u kazni"Uoči Uskrsa, danas se najavljuje novi kaos u milanskim zračnim lukama: inozemne zrakoplovne kompanije protive se
preseljenju letova iz zračne luke Linate u zračnu luku Malpensa, a vlada pokušava pokazati autoritet, ali je u ostavci, Europsko povjerenstvo joj je jednostavno kazalo da nije u pravu. Plaćaju putnici, kao i uvijek. Talijanski sustav iz toga izlazi još poniženiji. To se čini poput europske kazne zbog političke nestabilnosti. Sustavno, od listopada 1998., čim je pala naša vlada, Bruxelles 'napada' zračni prostor sjeverne Italije odbijajući Malpensu. Je li to samo slučajnost, između ostaloga statistički lako ustanovljiva u zemlji gdje krize izbijaju ritmom od po tri svake dvije godine? Na žalost nije. (...) Nitko nema čistu savjest. Vlada, lokalne ustanove, zračne linije, uprave zračnih luka, Europska unija: nitko nije isključen. (...)S druge su se strane, moćni europski interesi udružili kako bi nas spriječili: Engleska, Njemačka, Francuska imaju mnogo razvijenije zrakoplovne tvrtke i međunarodne luke, koji su godinama živjeli od
ITALIJA
LA REPUBBLICA
20. IV. 2000.
Italija u kazni
"Uoči Uskrsa, danas se najavljuje novi kaos u milanskim zračnim
lukama: inozemne zrakoplovne kompanije protive se preseljenju
letova iz zračne luke Linate u zračnu luku Malpensa, a vlada
pokušava pokazati autoritet, ali je u ostavci, Europsko
povjerenstvo joj je jednostavno kazalo da nije u pravu. Plaćaju
putnici, kao i uvijek. Talijanski sustav iz toga izlazi još
poniženiji. To se čini poput europske kazne zbog političke
nestabilnosti. Sustavno, od listopada 1998., čim je pala naša
vlada, Bruxelles 'napada' zračni prostor sjeverne Italije
odbijajući Malpensu. Je li to samo slučajnost, između ostaloga
statistički lako ustanovljiva u zemlji gdje krize izbijaju ritmom
od po tri svake dvije godine? Na žalost nije. (...) Nitko nema čistu
savjest. Vlada, lokalne ustanove, zračne linije, uprave zračnih
luka, Europska unija: nitko nije isključen. (...)
S druge su se strane, moćni europski interesi udružili kako bi nas
spriječili: Engleska, Njemačka, Francuska imaju mnogo razvijenije
zrakoplovne tvrtke i međunarodne luke, koji su godinama živjeli od
dohodaka usisavanja putnika i poslova iz bogatog područja sjeverne
Italije.
Europsko je povjerenstvo uvijek popuštalo tim pritiscima. (...)
Velike inozemne zrakoplovne tvrtke, prirodno, igraju na sabotažu,
na račun putnika. Znaju da imaju pokrivena leđa od snažnih vlada...
a koje nisu u ostavci. Njihov je lobby moćan, i u Bruxellesu uživa
stare potpore. Unatoč padu Santerova povjerenstva zbog skandala,
gotovo je neprimjećeno prošla jedna epizoda koja mnogo toga kaže o
moralnoj strogosti te nadnacionalne tehnokracije koja nam dalje
dijeli lekcije.
Bivši savjetnik engleskoga laburista Neila Kinnocka, koji je vodio
slučaj Malpensa kada je Kinnock bio europski povjerenik za
transporte, poslije je zaposlen u British Airwaysu.
British Airways je oduvijek na čelu pobune protiv milanske luke.
(..)
Za putnike koji danas očajni lutaju u traženju informacija o svojim
letovima teško je naći riječi utjehe. Nepriliku glede Malpense smo
si sami napravili u svojoj kući: kašnjenjima, nekompetencijama,
unutarnjim svađama, malim beskorisnim lukavstvima. Drugi se time
okorištavaju, kao što su uvijek i činili. Bit će to još jedan tužan i
ružan dan za one koji trebaju putovati. Naš nacionalni sustav
transporta, strateška infrastruktura da bi bili djelotvorni i
konkurentni, nastavlja biti šepav i zastario spram naprednijih
zemalja. No to je samo malo kušanje onoga što u skoroj budućnosti
očekuje ovu Italiju u krizi, kojoj Europska unija neće dati nikakav
poklon, ni na kojem području", piše Federico Rampini.