ZAGREB, 31. ožujka (Hina) - U uvjetima globalizacije i sve veće tržišne konkurencije opstanak će biti osiguran samo onima koji su i sami konkurentni. Da bi to postali moraju uvoditi nove proizvode, kazao je dr. Pero Jurković,
ravnatelj Hrvatskog instituta za bankarstvo i osiguranje (HIBO) na 28. susretu predsjednika i članova uprava banaka i štedionica pod nazivom "Razvitak novog proizvoda", a koji se u organizaciji HIBO-a održava danas i sutra u Zagrebu.
ZAGREB, 31. ožujka (Hina) - U uvjetima globalizacije i sve veće
tržišne konkurencije opstanak će biti osiguran samo onima koji su i
sami konkurentni. Da bi to postali moraju uvoditi nove proizvode,
kazao je dr. Pero Jurković, ravnatelj Hrvatskog instituta za
bankarstvo i osiguranje (HIBO) na 28. susretu predsjednika i
članova uprava banaka i štedionica pod nazivom "Razvitak novog
proizvoda", a koji se u organizaciji HIBO-a održava danas i sutra u
Zagrebu. #L#
Dr. Mate Babić iz HIBO-a ne slaže se sa tvrdnjama da u Hrvatskoj ima
previše banaka, već smatra da je premalo dobrih bankara. Domaći
bankari, kazao je Babić, često se identificiraju sa trgovcima
novca, a u ukupnom prihodu banaka u razvijenom svijetu prihod od
kamata više nije najvažnija stavka jer se banke okreću upravo novim
proizvodima.
Na skupu je upravo o razvitku novih proizvoda u bankarstvu govorio
Jeremy Denton-Clark, predsjednik londonske banke City Merchant
Bank Limited, specijalizirane za financiranje trgovine i poslove
sa stanovništvom. Denton-Clark lani je radio i na mjestu savjetnika
Uprave Privredne banke Zagreb na projektu restrukturiranja i
rehabilitacije banke.
Uvođenje novih proizvoda i ideja u bankarstvu, kaže Denton-Clark,
izravno pridonosi većoj zaradi kao i razvoju odnosa s klijentima. U
Hrvatskoj postoje velike mogućnosti na tim područjima, kazao je
Denton-Clark, pa bi ih trebalo iskoristiti.
Trenutačno je opseg proizvoda koji hrvatske banke nude svojim
klijentima dosta ograničen, pa bi se, smatra Denton-Clark, one
mogle suočiti sa velikom konkurencijom stranih banaka. Stoga je
nužno strukturirati i uvoditi nove instrumente u bankarstvu, a
posebice bi se trebalo usmjeriti na male i srednje tvrtke.
Premda u Hrvatskoj postoji, primjerice, leasing automobila,
Denton-Clark je izdvojio da bi se trebalo orijentirati i ka
leasingu za postrojenja i strojeve, putem kojih banke omogućuju
svojim klijentima lakši način pribavljanja opreme. Denton-Clark
izdvaja i druge nove bankarske proizvode, kao što su primjerice,
faktoring (diskont domaćih potraživanja) i forfaiting (diskont
stranih potraživanja), kao i financiranje poslova u samom začetku
(poduzetništvo, franchising i venture kapital).
(Hina) alt db