CH-S-GLASNOGOVORNIK-Diplomacija ŠV 29.III.-NZZ-NATO-OV GOVORNIK ŠVICARSKANEUE ZUERCHER ZEITUNG29. III. 2000.Je li NATO tek agencija za odnose s javnošću?"Ovih je dana NATO-ov glasnogovornik iz kosovskoga rata posjetio i Švicarsku i
začuđenom slušateljstvu iz gospodarstva i uprave pljeskao iz svoje prenosive košarice za šivanje. Izjavio je kako se tada zbog dobre nakane javnost nije baš izravno varalo, no ipak ju se znatno masiralo. 'Selling a conflict - the ultimate PR challenge' - bio je naslov referata. O tomu da je glasnogovornik uspješno prodavao rat i dobio ga, gotovo vlastitim rukama nota bene, nije dopustio nikakve dvojbe. A kao rezultat prosudio je: 'Ne 5:0, ali ipak 4:2'. Ako je vjerovati agencijskim izvješćima o toj priredbi, posjetitelji su bili oduševljeni. Tako se može voditi svaki mali zgodni rat i čak ga i dobiti!Među recepte pripadaju tako fundamentalne upute poput: ako nemaš priču, napravi je! Stoga je jednog neveselog ratnog dana organizirao posjet Hillary Clinton i Cherie Blair nekom izbjegličkom taboru, što je CNN prihvatio sa zahvalnošću. Kako će obje dame o tomu rado slušati. Općinstvo voli svakodnevne 'sapunice', a za njih trebaju glavni glumci, rekao je
ŠVICARSKA
NEUE ZUERCHER ZEITUNG
29. III. 2000.
Je li NATO tek agencija za odnose s javnošću?
"Ovih je dana NATO-ov glasnogovornik iz kosovskoga rata posjetio i
Švicarsku i začuđenom slušateljstvu iz gospodarstva i uprave
pljeskao iz svoje prenosive košarice za šivanje. Izjavio je kako se
tada zbog dobre nakane javnost nije baš izravno varalo, no ipak ju
se znatno masiralo. 'Selling a conflict - the ultimate PR
challenge' - bio je naslov referata. O tomu da je glasnogovornik
uspješno prodavao rat i dobio ga, gotovo vlastitim rukama nota
bene, nije dopustio nikakve dvojbe. A kao rezultat prosudio je: 'Ne
5:0, ali ipak 4:2'. Ako je vjerovati agencijskim izvješćima o toj
priredbi, posjetitelji su bili oduševljeni. Tako se može voditi
svaki mali zgodni rat i čak ga i dobiti!
Među recepte pripadaju tako fundamentalne upute poput: ako nemaš
priču, napravi je! Stoga je jednog neveselog ratnog dana
organizirao posjet Hillary Clinton i Cherie Blair nekom
izbjegličkom taboru, što je CNN prihvatio sa zahvalnošću. Kako će
obje dame o tomu rado slušati. Općinstvo voli svakodnevne
'sapunice', a za njih trebaju glavni glumci, rekao je
glasnogovornik i taj put mislio na sebe. Još danas ga prepoznaju
posvuda u svijetu, jedan ga je časopis uvrstio među deset
najprivlačnijih ('sexiest') muškaraca svijeta.
Eto, treba se nadati da možda potentan i u sebe zaljubljeni čovjek
na tom području daje više nego u posredovanju informacija u NATO-
ovo ime. Zbog čega je važno da javnost u demokracijama od svojih
zaraćenih vlada zahtijeva informacije - i to istinite?
Vjerodostojnost se gradi na činjenicama. No ako ih se dulje vrijeme
poštuje, ljudi su spremni pokloniti povjerenje i u slučajevima u
kojima im se zbog čuvanja tajne ne smiju otkriti sve pojedinosti.
Ako mali glasnogovornik koji ne razumije posve o čemu se radi, drži
da je sve 'public relations' i to obznani, u očima moćnih jako
smanjuje svoju tržišnu vrijednost. Njegova je vjerodostojnost
iznenada u kanti, nije više uporabljiva. Za kratko ćemo se vrijeme
počešati po glavi i pitati: Kako se ono zvao onaj glasnogovornik?
Jamie... nekako" - drži komentator lista H. K.