ZAGREB, 29. ožujka (Hina) - Tri sindikata Hrvatskih željeznica (HŽ) organizirala su današnju jednosatnu obustavu željezničkog prometa kako bi spriječili ukidanje pojedinih pruga i daljnje otpuštanje željezničara, što se pokušava
provesti u interesu tzv. cestovnog lobbya, rečeno je na konferenciji za novinare nakon završetka prosvjeda.
ZAGREB, 29. ožujka (Hina) - Tri sindikata Hrvatskih željeznica (HŽ)
organizirala su današnju jednosatnu obustavu željezničkog prometa
kako bi spriječili ukidanje pojedinih pruga i daljnje otpuštanje
željezničara, što se pokušava provesti u interesu tzv. cestovnog
lobbya, rečeno je na konferenciji za novinare nakon završetka
prosvjeda.#L#
Sindikat strojovođa, Sindikat željezničara i Sindikat
infrastrukture HŽ-a po prvi puta ne organiziraju prosvjed radi
povećanja plaća, već radi suprotstavljanja raznim mafijaškim
radnjama zbog kojih je HŽ u izuzetno teškom stanju, rekao je
dopredsjednik Sindikata strojovođa Ivan Tolić. Izvješće Državne
revizije o 1998. i 1999. godini u kojem se navodi niz nezakonitosti
u poslovanju HŽ-a samo potvrđuje sve ono što su sindikati godinama
govorili, naglasio je Tolić.
Upravo namjera ukidanja pojedinih pruga primjer je uništavanja HŽ-
a radi interesa cestovnog lobbya, koji uz autoprijevoznike
uključuje čak i neke osobe na doministarskim mjestima, tvrdi Tolić.
Slučaj pruge Belišće - Bizovac primjer je kako se to radi: prvo se
izradi vozni red koji ne odgovara korisnicima, zbog čega na pruzi
padne promet, što je onda argument za njezino ukidanje, rekao je
Tolić.
Vrijeme je da se utvrdi tko je odgovoran što HŽ nije u stanju
osigurati korisnicima bolje usluge, istaknuo je predsjednik
Sindikata strojovođa Nenad Mrgan. Zbog štetnih ugovora HŽ-u na
carini stoje rezervni dijelovi vrijedni 100 milijuna njemačkih
maraka, umjesto da su se nabavili novi vagoni. Sindikati
postavljaju pitanje odgovornosti bivšeg direktora Marijana
Klarića, koji je od prošle godine pomoćnik ministra za željeznički
promet, za milijunske štete na HŽ-u koje su učinjene za njegova
mandata, kazao je Mrgan.
Sve što je provedeno od programa za restrukturiranje HŽ-a, kojeg je
izradila Svjetska banka, jest smanjenje broja zaposlenih, ustvrdio
je predsjednik Sindikata željezničara Darko Peričić. No, i to
smanjenje je dosegnulo svoje granice, jer bez dodatnih ulaganja u
modernizaciju željeznice nova otpuštanja ugrozit će sigurnost
prometa, ocijenio je Peričić.
U rješavanje problema HŽ-a moraju se uključiti Vlada i novi
ministar pomorstva, prometa i veza Alojz Tušek koji zasad nije
našao vremena za sindikate. Sindikati traže dijalog o novom smjeru
HŽ-a o čemu su pripremili i neke prijedloge, rečeno je na
konferenciji.
(Hina) md im