LOS ANGELES, 28. ožujka (Hina/AFP) - Smrt, krv i suze: 72. izdanje svečane dodjele Oscara nagradilo je smjele filmove s ponekad uznemirujućim temama, daleko od tradicionalnih postavki hollywoodske produkcije, što je možda znak da je
američki film spreman preuzeti rizike.
LOS ANGELES, 28. ožujka (Hina/AFP) - Smrt, krv i suze: 72. izdanje
svečane dodjele Oscara nagradilo je smjele filmove s ponekad
uznemirujućim temama, daleko od tradicionalnih postavki
hollywoodske produkcije, što je možda znak da je američki film
spreman preuzeti rizike. #L#
Rasprsnuti mozgovi i parovi koji se mrze ("Vrtlog života"), nevin
čovjek kojeg pogubljuju ("Zelena milja"), žene koje siluju i
pobačaji ("Kućna pravila"), adolescenti koje zatvaraju ("Girl,
interrupted"), djevojka koja se osjeća kao momak ("Dečki nikada ne
plaču"): obilježeni pečatom realizma, nagrađeni ili nominirani
filmovi pozivali su ove godine na uznemirujuće uranjanje u
suvremenu Ameriku.
S pet Oscara, među kojima onim za najbolji film, film Britanca Sama
Mendesa, "Vrtlog života", slika je i prilika neuobičajenog
pobjednika.
Nesumnjivo najsmjeliji među filmovima nominiranima za najbolji
film, to nepoštedno svjedočanstvo Clintonova doba mračan je film
pod pokrićem jetke ironije, na liniji "Bulevara sumraka",
"Taksista" ili "Dr.Strangelovea".
Svi veliki studiji odbili su scenarij Alana Balla, procijenjen
premalo komercijalnim, osim "Dreamworksa", mladog studija Stevena
Spielberga.
"Radilo se o seksu, drogi, ucjeni, strahu od ljudi, nevjeri i
problemima u životu u predgrađu. I, usred svega toga, lik koji misli
da je "ponekad svijet tako lijep da je to nepodnošljivo", podsjetio
je jedan od producenata Bruce Cohen.
Iz novog vala filmova nesumnjivo je najbolji predstavnik "Dečki
nikada ne plaču", redateljice Kimberley Peirce, nagrađen preko
iznimne interpretacije gotovo nepoznate 24-godišnje glumice
Hilary Swank, dobitnice Oscara za najbolju glumicu.
Ta nezavisna produkcija smiješnog proračuna od dva milijuna dolara
ne bi bila nominirana prije nekoliko godina.
Nova smjelost mogla bi se objasniti "iznimnim uspjehom nezavisnog
filma posljednjih godina, koji prisiljava studije da preispitaju
tradicionalne načine razmišljenja", objašnjava Rick Jewell,
profesor filma na Sveučilištu južne Kalifornije.
Hollywood je uvijek djelovao po ciklusima i "nije isključeno da
ćemo sljedeće godine ponovno gledati filmove velikih studijskih
mašinerija".
Većina nominiranih filmova imala je ove godine barem jednu stvar
zajedničku: odsustvo "sretnih krajeva".
"Happy end" koji obično proizvodi Hollywood zamijenjen je svim
licima ljudske tragedije, od smrti do izgubljenih iluzija, od
nepravde do nemogućnosti iskupljenja.
(Hina) bnš bnš