ZAGREB, 27. ožujka (Hina) - Kragujevačka tvornica "Zastava" namjerava svoja vozila koja će prodavati na hrvatskom tržištu naplaćivati hrvatskim proizvodima koje će se izvoziti u Jugoslaviju. Pregovori s hrvatskim tvrtkama o takvom
načinu suradnje već su započeli, istaknuli su čelnici Zastave na današnjoj konferenciji za novinare predstavljajući vozila koja je jugoslavenski proizvođač izložio na ovogodišnjem Zagreb Auto Showu. Ujedno je najavljeno kako će se za tjedan dana početi ostvarivati i prva poslovna suradnja, i to sa zagrebačkom tvornicom Munja čije će akumulatore Zastava ugrađivati u svako vozilo namijenjeno izvozu u Hrvatsku.
ZAGREB, 27. ožujka (Hina) - Kragujevačka tvornica "Zastava"
namjerava svoja vozila koja će prodavati na hrvatskom tržištu
naplaćivati hrvatskim proizvodima koje će se izvoziti u
Jugoslaviju. Pregovori s hrvatskim tvrtkama o takvom načinu
suradnje već su započeli, istaknuli su čelnici Zastave na današnjoj
konferenciji za novinare predstavljajući vozila koja je
jugoslavenski proizvođač izložio na ovogodišnjem Zagreb Auto
Showu. Ujedno je najavljeno kako će se za tjedan dana početi
ostvarivati i prva poslovna suradnja, i to sa zagrebačkom tvornicom
Munja čije će akumulatore Zastava ugrađivati u svako vozilo
namijenjeno izvozu u Hrvatsku. #L#
Po riječima Vojislava Mandića, direktora tvrtke Magnet, ovlaštenog
uvoznika Zastavnih vozila za hrvatsko tržište, hrvatske tvrtke
pokazale su velik interes za takav oblik suradnje za koju smatraju
da će im olakšati put na jugoslavensko tržište. Pregovori o
mogućnosti da Zastava umjesto u novcu vozila izvezena u Hrvatsku
naplati proizvodima, započeli su već sa Franckom, Segesticom,
Krašem, Badelom 1862, Labudom, Gavrilovićem i drugim tvrtkama,
kazao je Mandić.
Ovisno o potražnji za vozilima kragujevačke tvornice, takav bi
posao mogao biti koristan za hrvatske proizvođače. Naime, Zastava
je ove godine na hrvatsko tržište izvezla 62 automobila, a uskoro
će, kako je najavljeno, početi i s prodajom kamiona koje proizvodi
po licenci talijanskog Iveca. Tako će primjerice kamion Turbo Rival
čiju je licencu za proizvodnju Iveco prepustio Zastavi, biti čak
7.000 maraka jeftiniji od istog Ivecovog modela, što bi, ocjenjuje
Mandić, moglo biti presudno za hrvatske kupce.
Po riječima zamjenika direktora Zastava Automobila Petra
Marinkovića, u Zastavi, koja je od početka godine proizvela ukupno
3.228 vozila, a od čega 1.172 za izvoz, očekuju vrlo dobre
rezultate. Tvornica, koja je od 1953. kada je osnovana, do danas
proizvela ukupno 4,1 milijuna vozila, gotovo je obnovljena od
posljedica NATO-ovih napada i ove godine planira proizvesti 18.000
vozila, kazao je Marinković. Tvrtka, napomenuo je, trenutačno ima
više narudžbi nego proizvedenih vozila.
Po procjenama zagrebačkog zastupnika Zastave, godišnje bi se u
Hrvatskoj očekuje prodaja 50-100 kamiona te nekoliko stotina
osobnih vozila. Riječ je o bivšem "yugu", koji se prodaje pod imenom
"Ciao" i "Tempo" te "Floridi".
(Hina) kg db