ZAGREB, 17. ožujka (Hina) - Stalna linija uprtnog vlaka - vlaka za prijevoz kamiona, od austrijskog bi Welsa do Maribora u Sloveniji i natrag, bila dobro rješenje za hrvatske kamionske prijevoznike kojima Austrija ne odobrava dovoljan
broj dozvola za cestovni prijevoz preko njenog područja. Istaknuli su to iz Udruženja "Hrvatski cestovni prijevoznici" (HCP), koje od 21. do 24. ožujka, u suradnji s austrijskom prijevozničkom agencijom "Oekombi" i slovenskom agencijom "Adriakombi", organiziraju probne vožnje na toj relaciji.
ZAGREB, 17. ožujka (Hina) - Stalna linija uprtnog vlaka - vlaka za
prijevoz kamiona, od austrijskog bi Welsa do Maribora u Sloveniji i
natrag, bila dobro rješenje za hrvatske kamionske prijevoznike
kojima Austrija ne odobrava dovoljan broj dozvola za cestovni
prijevoz preko njenog područja. Istaknuli su to iz Udruženja
"Hrvatski cestovni prijevoznici" (HCP), koje od 21. do 24. ožujka,
u suradnji s austrijskom prijevozničkom agencijom "Oekombi" i
slovenskom agencijom "Adriakombi", organiziraju probne vožnje na
toj relaciji.#L#
S obzirom na stroge ekološke standarde, Austrija ograničava broj
kamiona u cestovnom prijevozu preko njenog teritorija, tako da
hrvatski kamionski prijevoznici dobiju godišnje ukupno 19 tisuća
jednokratnih dozvola. Svi koji ostanu bez tih dozvola moraju
koristiti željeznički prijevoz svojih kamiona kroz Austriju.
Austrijska agencija Oekombi i slovenska agencija Adriakombi
organiziraju prijevoz uprtnim vlakom kroz te dvije zemlje, a
sadašnja linija od Welsa na sjeveru Austrije do Ljubljane nije
najbolje rješenje za hrvatske prijevoznike, rekao je predsjednik
uprave HCP-a Marijan Banelli. Naime, na toj liniji slovenski
kamionski prijevoznici imaju prednost, ali i većina hrvatskih
prijevoznika gravitira prema graničnom prijelazu Macelj.
Uvođenje stalnog "hrvatskog uprtog vlaka" na liniji Wels-Maribor-
Wels bilo bi dobro rješenje za sve hrvatske kamionske prijevoznike,
mišljenja su i u hrvatskom Ministarstvu pomorstva, prometa i veza.
Prema njihovim podatcima tijekom ove će godine hrvatskim
kamionskim prijevoznicima nedostajati oko tri tisuće dozvola za
cestovni prijevoz kroz Austriju. To znači da će najmanje tri tisuće
hrvatskih kamiona morati biti prevezeno kroz Austriju vlakom.
Prema podatcima iz tog ministarstva lani je ukupno dvije tisuće
hrvatskih kamiona koristilo prijevoz vlakom kroz Austriju, dok je
1997. ukupno četiri tisuće hrvatskih kamiona austrijske ceste
moralo zamjeniti tračničkim prijevozom.
Iz HCP-a se nadaju kako će hrvatski prijevoznici pokazati značajan
interes za tu liniju tijekom probnog razdoblja od 21. do 24. ožujka,
kako bi ta linija uprtnog vlaka zaživjela, odnosno kako bi postala
stalna linija "hrvatskog uprtnog vlaka" kroz Austriju i
Sloveniju.
(Hina) ggr ds