FILTER
Prikaži samo sadržaje koji zadovoljavaju:
objavljeni u periodu:
na jeziku:
hrvatski engleski
sadrže pojam:

GS: ULAZAK U WTO ŠANSA ZA VEĆI IZVOZ DOMAĆE MINERALNE VODE

ZAGREB, 15. ožujka (Hina) - Liberalizacijom trgovinske razmjene nakon očekivanog primanja Hrvatske u članstvo Svjetske trgovinske organizacije (WTO), domaćim proizvođačima mineralnih voda otvorit će se mogućnosti za znatno povećanje izvoza na inozemna, poglavito zapadnoeurposka tržišta. Iako je domaća proizvodnja organizacijski, tehnološki i proizvodno sposobna ponuditi domaćem i inozemnom tržištu potrebne količine i kvalitetu mineralnih voda uz konkurentske cijene prije ulaska u WTO potrebno je izvršiti još neke pripreme kako bi proizvođači spremno dočekali spomenutu liberalizaciju.
ZAGREB, 15. ožujka (Hina) - Liberalizacijom trgovinske razmjene nakon očekivanog primanja Hrvatske u članstvo Svjetske trgovinske organizacije (WTO), domaćim proizvođačima mineralnih voda otvorit će se mogućnosti za znatno povećanje izvoza na inozemna, poglavito zapadnoeurposka tržišta. Iako je domaća proizvodnja organizacijski, tehnološki i proizvodno sposobna ponuditi domaćem i inozemnom tržištu potrebne količine i kvalitetu mineralnih voda uz konkurentske cijene prije ulaska u WTO potrebno je izvršiti još neke pripreme kako bi proizvođači spremno dočekali spomenutu liberalizaciju.#L# Proizvodnjom mineralnih voda u Hrvatskoj se bave zagrebačka Jamnica (članica koncerna Agrokor), te Podravkina Tvornica Studenac u Lipiku. Podaci o proizvodnji i prodaji mineralnih voda u posljednjih nekoliko godina pokazuju stalan uzlazni trend koji poprima dugotrajni karakter. U Gospodarsko interesno udruženju proizvođača pića Hrvatske (GIUPP) kažu da su glavni razlog tome ponajprije velika investicijska ulaganja i jači marketinški nastup na tržištu koje su posljednjih godina učinile obje tvrtke. Od 1994. godine do danas ukupna prodaja domaćih mineralnih voda porasla je sa 92 milijuna litara na lanjskih 202 milijuna litara. Pritom je, po podacima GIUPP-a izvoz porastao 13 puta, a prodaja na domaćem tržištu 21 puta. Udjel u ukupnoj proizvodnji i prodaji Jamnice lani je iznosio 84 posto, a ostatak se odnosio na Studenac. U ostvarenim izvoznim rezultatima na Jamnicu se lani odnosi gotovo cjelokupni izvoz koji posljednjih godina stalno raste, dok je lipička tvornica proteklih godina zabilježila pad izvoza. Gotovo sav izvoz mineralnih voda odlazi na bosansko-hercegovačko tržište što u GIUPP-u ocjenjuju vrlo rizičnim budući da može izazvati velike poremećaje pri mogućem daljnjem uvođenju carinskih i drugih zaštitnih mjera od strane BiH. Očit primjer za to je i odluka o promjeni carinskih stopa od prijašnji jedan na deset posto, kažu u udruženju, što nedvojbeno ima negativan odraz na izvoz na to tržište. Velike količine voda dolaze iz Slovenije, a u udruženju kažu kako bi trebalo učiniti napore da se mineralna voda iz Hrvatske plasira na temelju reciprocitetnih količina. Za domaće proizvođače postoji i otežavajuća okolnost koja proizlazi iz zakonske regulative, a odnosi se na uvođenje koncesije za crpljenje prirodnih mineralnih voda. Primjena tih zakonskih odredbi počela je početkom 1997. godine, a troškovi koncesije znatno utječu na cijenu koštanja mineralnih voda, što otežava konkurentnu sposobnost domaćih proizvođača s inozemnom konkurencijom. Valjalo bi državi ukazati i predložiti, drže u GIUPP-u, da se u ozračju uklapanja Hrvatske u međunarodne integracije i prihvaćanje trgovinskih dogovora kojima se liberalizira tržište, domaća proizvodnja rastereti tih ali i drugih opterećenja kako bi ravnopravnije mogla sudjelovati u svjetskoj "tržišnoj utakmici". (Hina) mku ds

VEZANE OBJAVE

An unhandled error has occurred. Reload 🗙