FILTER
Prikaži samo sadržaje koji zadovoljavaju:
objavljeni u periodu:
na jeziku:
hrvatski engleski
sadrže pojam:

ŠP-ABC-14.3.-NOVO DOBA U ŠPANJOLSKOJ

ES-IZBORI-Politika ŠP-ABC-14.3.-NOVO DOBA U ŠPANJOLSKOJ ŠPANJOLSKAABC14. III. 2000.Novo doba u Španjolskoj"Demokracije omeđuju svoju povijest međašima koji se pojavljuju katkada neočekivano. Španjolska je u nedjelju zakoračila u novo doba, a mi Španjolci to nismo ni primijetili. Anglosaksonci su nas morali upozoriti da je naša zemlja ušla u 'novo zlatno doba' ('The Economist') pa da u svome domu primijetimo puls naroda. 'Vaša zemlja - Španjolska - korjenito se promijenila na bolje', tvrdi spomenuti britanski list, dok se zbunjena ljevica, uništena i zastarjela, vraćala u osamdesete s porukom nerazumljivom društvu koje je bilo uvjereno da ga slobodno vodi demokratska desnica što je potpuno prihvatila legitimnost koju su joj burni događaji u ovom stoljeću, kao teško i nepravedno nasljeđe, pokušali uskratiti. 'Napredne snage' nisu pozorno pročitale članak Jean-Francoisa Revela u ABC-u: 'Španjolska je ostvarila dvostruku pobjedu, protiv frankizma i njegova nasljeđa i protiv komunističke ljevice.'. Ali autor 'Velike postaje' podupire, osim toga, i drugu tezu bez koje se ne može razumjeti razlog zašto je Španjolska u nedjelju prešla prag novoga doba: 'Europska intelektualna ljevica odbija izvući sve
ŠPANJOLSKA ABC 14. III. 2000. Novo doba u Španjolskoj "Demokracije omeđuju svoju povijest međašima koji se pojavljuju katkada neočekivano. Španjolska je u nedjelju zakoračila u novo doba, a mi Španjolci to nismo ni primijetili. Anglosaksonci su nas morali upozoriti da je naša zemlja ušla u 'novo zlatno doba' ('The Economist') pa da u svome domu primijetimo puls naroda. 'Vaša zemlja - Španjolska - korjenito se promijenila na bolje', tvrdi spomenuti britanski list, dok se zbunjena ljevica, uništena i zastarjela, vraćala u osamdesete s porukom nerazumljivom društvu koje je bilo uvjereno da ga slobodno vodi demokratska desnica što je potpuno prihvatila legitimnost koju su joj burni događaji u ovom stoljeću, kao teško i nepravedno nasljeđe, pokušali uskratiti. 'Napredne snage' nisu pozorno pročitale članak Jean-Francoisa Revela u ABC-u: 'Španjolska je ostvarila dvostruku pobjedu, protiv frankizma i njegova nasljeđa i protiv komunističke ljevice.'. Ali autor 'Velike postaje' podupire, osim toga, i drugu tezu bez koje se ne može razumjeti razlog zašto je Španjolska u nedjelju prešla prag novoga doba: 'Europska intelektualna ljevica odbija izvući sve posljedice propasti komunizma', tvrdio je u ovom listu galski mislilac. Točno povezivanje obje Revelove misli pomoglo bi nam da razumijemo najnovije i radikalno značenje izbornih rezultata. Nadvladali smo frankizam, nadvladali smo komunizam kao trajne španjolske fetiše. Ako je razorna socijalistička pobjeda 1982. pretpostavljala smrt prijelaza u demokraciju u strogom smislu i inaugurirala razdoblje zrelosti u dopuštanju sloboda, koju je poslije jeftino prodao socijalizam brkajući vladanje sa zapovijedanjem, pobjeda Aznarova PP-a obilježava drugi veliki povijesni korak: većinski izbor gospodarsko-društvene i političke reforme i ponovni početak obnove nacionalne svijesti u Španjolskoj. Španjolci, pa čak i oni koji su to napravili slučajno, ne poduprijevši lijevu koaliciju, dali su novim vladarima jasnu zapovijed: nastaviti reforme u ritmu započetom 1996. i pokušati iskoristiti centrifugalne teritorijalne sklonosti koje, zarobljene najiracionalnijim europskim nacionalizmom - baskijskim - prijete uspjehu jednoga od najsavršenijih postignuća Ustava iz 1978. koji na svojoj prvoj stranici jamči 'autonomiju nacionalnosti i regija Španjolske' ali i njihovo jedinstvo. (...) Tamo gdje se spojila slabost španjolske ljevice koja se nije ugledala u britansku i njemačku, s tjeskobom nacionalizma, reformistički centar dobio je kao terapiju poticaj birača. PP je danas prisutan u cijeloj državi, otkako su liste centra znatno ojačale u Baskiji i Kataloniji, dok je ljevica kažnjena u drugim regijama - na Balearima, u Galiciji, Aragonu i samoj Baskiji i Kataloniji - u kojima je PSOE teoretizirala o ezoteričnim federalističkim prijedlozima ili je podcijenila superiornost, gotovo nedodirljivu, povijesnih i ustavnih vrijednosti u kojima se spaja nacionalna povezanost. (...) Ljevica općenito, a ne samo ona koja djeluje u strankama toga ideološkog spektra, sustavno je podcjenjivala vlastite disidente ne razlikujući one koji su to zbog srdžbe od onih koji su se povukli na marginu zbog intelektulane frustracije. I sama ta ljevica, ustoličena u verbalističkom 'gauchismu' šuplje progresije, doživjela je demokratsku Španjolsku kao neku vrstu stvarnosti okamenjene u zastarjelim temama koje su beskonačno jamčile navodni moralni autoritet nad demokratskim španjolskim društvom. Dijagnostičkoj pogrješci dodali su stratešku kad su pokušali svoju nepokretnost učvrstiti gomilanjem snaga koje proizlaze iz političkih i ideoloških sredina koje najviše rastaču nacionalnu cjelinu i koje su u Španjolskoj napredovale grijane teritorijalnim interesima koji su iskrivili dubok povijesni i budući smisao Ustava iz 1978. (...) Ulazak Španjolske u novo doba, koje se izvana imputira samo gospodarskom napretku i društvenom blagostanju, možda ipak ima veće značenje, možda ne toliko materijalno koliko moralno. Jer sloboda je, ponajprije, duša, a tek poslije toga džep", piše Jose Antonio Zarzalejos, direktor lista.

VEZANE OBJAVE

An unhandled error has occurred. Reload 🗙