DE-HR-TURIZAM-Gospodarstvo/poslovanje/financije-Turizam/ugostiteljstvo RDW 13. III. HRVATSKI TURIZAM NJEMAČKI RADIO - RDW13. III. 2000.Od ovogodišnje turističke sezone Hrvatska mnogo očekuje i za sada su perspektive dobre, ali u
turizmu su i u posljednjem trenutku moguća neugodna iznenađenja: prošle godine to je bio sukob na Kosovu, prije dvije godine jedna turistička agencija specijalizirana za putovanja u Tursku sa zadovoljstvom se prisjeća poraza Njemačke na nogometnom prvenstvu od Hrvatske. Ali ove godine, ako se situacija u Crnoj Gori ne pogorša, mogla bi biti doista prva prava sezona nakon dugo vremena. Njemački tisak, pred danas započeti turistički sajam u Berlinu ITB, ističe i još jedan dodatni motiv za odlazak u Hrvatsku - niska cijena benzina u usporedbi s ostalim zemljama Europe. No, na turističkoj burzi u Berlinu od subote je Hrvatska u žestokoj borbi za posjetitelje. Okupilo se više od 8000 izlagača iz gotovo svih država planeta - njih 170, a to rječito govori da je Njemačka bila i ostala vodeća zemlja u turizmu. Među izlagačima su i Srbija, Crna Gora, ali i zemlje koje valja dugo tražiti na karti svijeta. Osim toga, na sajmu su predstavljene ponude za ciljanu klijentelu, kao što je omladina ili starije osobe. Jer i nadalje postoji trend više paušalnih putovanja na uštrb individualnih turista. Prije
NJEMAČKI RADIO - RDW
13. III. 2000.
Od ovogodišnje turističke sezone Hrvatska mnogo očekuje i za sada
su perspektive dobre, ali u turizmu su i u posljednjem trenutku
moguća neugodna iznenađenja: prošle godine to je bio sukob na
Kosovu, prije dvije godine jedna turistička agencija
specijalizirana za putovanja u Tursku sa zadovoljstvom se prisjeća
poraza Njemačke na nogometnom prvenstvu od Hrvatske. Ali ove
godine, ako se situacija u Crnoj Gori ne pogorša, mogla bi biti
doista prva prava sezona nakon dugo vremena. Njemački tisak, pred
danas započeti turistički sajam u Berlinu ITB, ističe i još jedan
dodatni motiv za odlazak u Hrvatsku - niska cijena benzina u
usporedbi s ostalim zemljama Europe.
No, na turističkoj burzi u Berlinu od subote je Hrvatska u žestokoj
borbi za posjetitelje. Okupilo se više od 8000 izlagača iz gotovo
svih država planeta - njih 170, a to rječito govori da je Njemačka
bila i ostala vodeća zemlja u turizmu. Među izlagačima su i Srbija,
Crna Gora, ali i zemlje koje valja dugo tražiti na karti svijeta.
Osim toga, na sajmu su predstavljene ponude za ciljanu klijentelu,
kao što je omladina ili starije osobe. Jer i nadalje postoji trend
više paušalnih putovanja na uštrb individualnih turista. Prije
tridesetak godina je 80 do 90 posto turista putovalo individualno -
u međuvremenu je gotovo svako drugo putovanje organizirano od
turističke agencije. Prošla su vremena kada su ljudi zazirali od
grupnih putovanja, tvrdi dr. Peter Aderhold iz istraživačke
zajednice za odmore i putovanja. A brojke pokazuju da je ova grana i
dalje unosan posao: čak tri četvrtine svih Nijemaca priuštilo si je
prošle godine putovanje koje je trajalo duže od 5 dana. No, iako se
putuje po čitavom svijetu, od pojedinih zemalja je Nijemcima i
dalje najdraža - Njemačka, gdje je odmor provelo 29 posto svih
turista iz ove zemlje. Peter Lohman iz istraživačke zajednice je
prokomentirao:
= Može se dugoročno utvrditi da je iz godinu u godinu sve manje
Nijemaca koji odmor provode u Njemačkoj i da je to polagan, ali
ustrajan trend. Do početka 80-ih to nije bio nikakav problem, pa čak
ni početkom 90-ih jer je ukupan porast turista bio tolik da i unatoč
negativnom trendu i dalje više turista provodi odmor u Njemačkoj
nego godinu prije. Tek kad se u zadnje vrijeme stabilizirao broj
putovanja, ovaj pad doista i znači manje posjetitelja u njemačkim
ljetovalištima.
A to je dobar razlog da se i njemački ugostitelji potrude privući
posjetitelje. Posebna tema ove burze biti će i E-comerce, dakle
rezervacija putovanja putem interneta koja proteklih godina
doživljava eksploziju ponuđača, ali i manje ugodne stvari kao što
su bolest na putovanjima - od nepoznatih zaraznih bolesti iz
usamljenih kutaka naše planete, pa sve do poznatog 'jet-laga',
nastalog prilikom putovanja zbog iz jedne zone u drugu jer turisti
sve više putuju u udaljenije destinacije.
(RDW)