PARIZ, 8. ožujka (Hina) - Francuski proizvođač vozila Renault ponudio je južnokorejskoj kompaniji Samsung Motors Incorporated (SMI) osnivanje zajedničke tvrtke u kojoj bi 70 postotni udio imao Renault, dok bi preostalih 30 posto bilo
u vlasništvu SMI-ja, objavljeno je iz tog francuskog koncerna.
PARIZ, 8. ožujka (Hina) - Francuski proizvođač vozila Renault
ponudio je južnokorejskoj kompaniji Samsung Motors Incorporated
(SMI) osnivanje zajedničke tvrtke u kojoj bi 70 postotni udio imao
Renault, dok bi preostalih 30 posto bilo u vlasništvu SMI-ja,
objavljeno je iz tog francuskog koncerna.#L#
Novoosnovana bi tvrtka kupila operativnu aktivu kompanije SMI po
cijeni od 450 milijuna američkih dolara, od kojih bi 50 milijuna
dolara bilo plaćeno gotovinom. Početni bi kapital te nove tvrtke
iznosio 335 milijuna dolara, od kojih bi u vlasništvu Renaulta bilo
235 milijuna, dok bi SMI-ju pripalo preostalih 100 milijuna dolara.
Kako u svojoj ponudi predlažu iz Renaulta, kasnije bi učešće
Samsunga, ukoliko bi to ta kompanija željela, moglo biti umanjeno
na 20 posto.
Poslovni plan kojeg su zajednički izradili u Renaultu i Samsungu
trebao bi omogućiti u idućih nekoliko godina realizaciju prodaje
koja bi dosegla tamošnje industrijske kapacitete SMI-ja od 200
tisuća vozila. Novoosnovana tvrtka preuzela bi u Južnoj Koreji
tvornicu u Pusanu, razvojni i istraživački centar u Kiheungu,
nacionalnu komercijalnu mrežu, korištenje marke Samsung, te
visokokvalificirane zaposlenike iz kompanije SMI, istaknuli su iz
Renaulta.
Zajednička bi francusko-korejska tvrtka nastavila proizvodnju
vozila koje već sada proizvodi kompanija SMI i koja je razvijena na
osnovi japanskog Nissana. S obzirom na partnerstvo Nissana i
Renaulta, južnokorejska bi tvrtka u budućnosti možda pokrenula i
proizvodnju nekih Renaultovih ili pak Nissanovih modela koji bi
bili prilagođeni tamošnjem tržištu.
Južna Koreja drugo je azijsko tržište po veličini, na koje Renault
želi ući sa Samsungom, kako ističu iz Renaulta, kompanijom
svjetskog glasa. Francuski gigant očekuje osvajanje od 10 do 15
posto južnokorejskog tržišnog udjela, te udvostručenje prodaje
Renaulta i Nissana koja sada na području cijele Azije (ne
računajući Japan) godišnje iznosi oko 180 tisuća vozila.
(Hina) ggr ds