ZAGREB, 6. ožujka (Hina) - Ministar prosvjete i športa Vladimir Strugar rekao je danas kako je hrvatski odgojno-obrazovni sustav dosegao relativno visok stupanj razvijenosti, ali da nije primjeren informatičkom dobu.
ZAGREB, 6. ožujka (Hina) - Ministar prosvjete i športa Vladimir
Strugar rekao je danas kako je hrvatski odgojno-obrazovni sustav
dosegao relativno visok stupanj razvijenosti, ali da nije
primjeren informatičkom dobu.#L#
Izlažući pred parlamentarnim Odborom za naobrazbu, znanost i
kulturu osnove ovogodišnjeg programa rada ministarstva, Strugar je
rekao kako u Hrvatskoj 370 škola nema niti jedan kompjutor, a da je
"značajan postotak" od 60 tisuća zaposlenih u osnovnim i srednjim
školama nestručan za ono što predaje učenicima.
Dometnuo je da 17 posto osnovnih škola u Hrvatskoj pohađa manje od
200 učenika te da je u njima 70 posto nestručne nastave.
"Odgojno-obrazovni sustav je dosegao relativno visok stupanj
razvijenosti, ali analiza stanja potvrđuje kako je on ipak
primjereniji paradigmi tradicionalnog industrijskog doba nego
informatičkog i nadolazećeg doba", rekao je ministar Strugar.
Upozorio je i da je Ministarstvo, koje je nedavno preuzeo,
zapušteno te da zbog sadašnjeg ustroja, načina rada, kadrovskih
nedostataka i međuljudskih odnosa, ne može učinkovito i racionalno
obavljati svoju funkciju.
Strugar je najavio da će ministarstvo do kraja svibnja izraditi
studiju 'Stanje u hrvatskom školstvu', koja će sadržavati iscrpan
opis sadašnjeg odgojno-obrazovnog sustava i njegovih komponenti.
U taj će dokument biti uključeno i vrednovanje rada predškolskih
ustanova, osnovnih i srednjih škola te dofakultetskog obrazovanja
odraslih, rekao je.
Najavio je i da će Ministarstvo do 15. travnja izraditi i nacrt
izmjena i dopuna Zakona o osnovnom školstvu, do 15. svibnja Zakona o
srednjem školstvu, a do prosinca ove godine zakona o športu te onoga
o prosvjetnoj inspekciji.
Također, pripremit će do travnja 2000. prijedloge zakona o odgoju i
obrazovanju na jezicima etničkih i nacionalnih zajednica ili
manjina, do 15. srpnja zakona o udžbenicima, a do 1. listopada
zakona o priznavanju istovrijednosti stranih diploma i
svjedodžbi.
Naglasio je da će ministarstvo maksimalnu pozornost pokloniti
manjinskom školstvu u Hrvatskoj, kao i unapređenju hrvatske
dopunske nastave u inozemstvu.
(Hina) vl im