FILTER
Prikaži samo sadržaje koji zadovoljavaju:
objavljeni u periodu:
na jeziku:
hrvatski engleski
sadrže pojam:

GS: OKRUGLI STOL "MEDIJI I GOSPODARSTVO"

ZAGREB, 3. ožujka (Hina) - Odnos medija i gospodarstva u Hrvatskoj treba podići na profesionalniju razinu ponajprije kroz veću otvorenost i dotok informacija sa strane gospodarstva te profesionalniji pristup, stalnu edukaciju i specijalizaciju gospodarskih novinara, generalni je zaključak današnje tribine "Mediji i gospodarstvo" koju su organizirali Press centar Hrvatskog novinarskog društva i Zaklada Konrad Adenauer.
ZAGREB, 3. ožujka (Hina) - Odnos medija i gospodarstva u Hrvatskoj treba podići na profesionalniju razinu ponajprije kroz veću otvorenost i dotok informacija sa strane gospodarstva te profesionalniji pristup, stalnu edukaciju i specijalizaciju gospodarskih novinara, generalni je zaključak današnje tribine "Mediji i gospodarstvo" koju su organizirali Press centar Hrvatskog novinarskog društva i Zaklada Konrad Adenauer.#L# Voditelj odjela za politiku na njemačkoj TV NDR (Norddeutscher Rundfunk) i predsjednik Udruženja političkih novinara Hamburga Juergen Heuer u uvodnom je izlaganju kazao kako je napredak u odnosu između medija i gospodarstva u Njemačkoj dobio na kvaliteti početkom 80-tih godina. Naime, po njegovim riječima došlo je do promjene od toga da gospodarski novinari više nisu shvaćani kao neprijatelji gospodarstva i postupno se krenulo ka stvaranju bilateralnog partnerskog odnosa. To je, po njegovom mišljenju, dovelo do kvalitetnijeg pristupa i razumijevanja poslovanja gospodarstva, pa tako danas gospodarstveni novinari, primjerice, u tvrtkama odlaze na nekakav oblik prakse kako bi se upoznali s poslovanjem tvrtki, menagmentom, načinom funkcioniranja, a koji im omogućava profesionalniji pristup i kvalitetniji rad. Poduzetnici, pak, u Njemačkoj svoje poslovne odluke danas donose i na temelju pisanja, kritičkog pristupa i analitičkog razmatranja gospodarskih novinara, budući da shvaćaju koliki je utjecaj medija u stvaranju javnoga mijenja. Na primjeru uloge medija u slučaju "Dubrovačka banka" zamjenik glavnog urednika časopisa Banka Željko Ivanković prikazao je stanje u gospodarskom novinarstvu u proteklih nekoliko godina. Po njegovom mišljenju u Hrvatskoj su informacije koje su o slučaju te banke izlazile u javnost bile jednostrane i tendenciozne budući su ih plasirale tzv. klanovske skupine koje su na taj način 'proguravale' svoj vlastiti interes. Sve dok se u Hrvatskoj privatizacija u potpunosti ne završi možemo očekivati takav način plasiranja informacija koji zapravo pokazuje i smjer u kojem se privatizacija tvrtki od strane "klanovskih skupina" nastoji usmjeriti, drži Ivanković. Nefunkcioniranje na relaciji mediji-gospodarstvo, po mišljenju Željka Karduma, glasnogovornika Zagrebačke burze sistemskog je karaktera, a razloge treba tražiti na obje strane. Novinarima je potrebno stalno obrazovanje i usavršavanje, urednici bi trebali imati više sluha za teme dok bi gospodarstvo trebalo pokazivati veći interes za medije budući da im je to i jedan oblik indirektnog marketinga. Zadržavanje informacija i označavanje poslovnom tajnom tvrtke može značiti njezino loše poslovanje, a veliku ulogu u posredovanju trebaju odigrati i odjeli odnosa s javnošću tvrtki. Izlaskom većeg broja tvrtki na tržišta kapitala i njihovom obvezom da moraju burzu izvještavati o poslovnim tijekovima otvaraju se i mogućnosti za bolji dotok informacija, kvalitetniji rad novinara, a time će se stvari razvijati u pozitivnijem smjeru, drži Miodrag Šajatović iz Večernjeg lista. Gospodarstvo je posljednjih godina bilo u sjeni dnevnog novinarstva, kazao je Šajatović. Razvoj slobodnog društva, medija i gospodarstva međusobno se isprepleće i u budućnosti trebao očekivati pozitivne pomake, zaključeno je na kraju okruglog stola. (Hina) mku ds

VEZANE OBJAVE

An unhandled error has occurred. Reload 🗙