ZAGREB, 2. ožujka (Hina) - Vlasnici privatnih benzinskih postaja, okupljeni u novoosnovanoj granskoj udruzi Hrvatske udruge poslodavaca (HUP), traže hitan sastanak sa poslovodstvom Ine za iznalaženje načina bolje suradnje, povećanje
rabata te dogovora o godišnjim isporukama naftnih derivata. Udruga ujedno od hrvatske Vlade i resornih ministarstava traži deregulaciju cijena naftnih derivata, tj. slobodno formiranje cijena, ili donošenje odluke o regulaciji cijena kod svih - i u Ini i kod poduzetnika.
ZAGREB, 2. ožujka (Hina) - Vlasnici privatnih benzinskih postaja,
okupljeni u novoosnovanoj granskoj udruzi Hrvatske udruge
poslodavaca (HUP), traže hitan sastanak sa poslovodstvom Ine za
iznalaženje načina bolje suradnje, povećanje rabata te dogovora o
godišnjim isporukama naftnih derivata. Udruga ujedno od hrvatske
Vlade i resornih ministarstava traži deregulaciju cijena naftnih
derivata, tj. slobodno formiranje cijena, ili donošenje odluke o
regulaciji cijena kod svih - i u Ini i kod poduzetnika.#L#
Udruga poslodavaca naftom i naftnim derivatima od Vlade traži i
žurne izmjene odredbi iz 1997. o ograničavanju uvoza naftnih
derivata te postupno smanjenje carina. Dok se to ne dogodi, Udruga
od Vlade očekuje nalog Ini da malim i srednjim poduzetnicima mora
isporučivati sve vrste derivata koje prodaje na svojim benzinskim
postajama i to uz minimalni rabat od 0,40 kuna po litri.
To bi bio minimum osiguranja praga rentabilnosti privatnih
benzinskih postaja, rekao je ravnatelj granskih udruga HUP-a Milo
Sršen na današnjoj konferenciji za novinare.
Zahtjeve 180 vlasnika privatnih benzinskih postaja koji
zapošljavaju 2.300 djelatnika, u Udruzi pojašnjavaju činjenicom da
se njih čak 90 posto nalazi pred stečajem-bankrotom.
Otežano poslovanje uzrokovano je, kako je istaknuo Sršen, odlukom
strateškog poslovnog partnera od kojeg se nabavljaju derivati -
Ine. "Ina je s vremenom snizila maržu na iznos od 0,10 kuna po litri,
što je, uz prodaju dopunskog asortimana dostatno tek za pokriće 85
posto troškova". Tomu se dodaju i grube procjene da je svaki vlasnik
u izgradnju benzinske postaje uložio po dva milijuna njemačkih
maraka, da raspolaže najmanje jednom većom i manjom autocisternom,
a gubici se pokrivaju nepovoljnim kreditima, trošenjem eventualnih
rezervi ostvarenih iz poslovanja u proteklim godinama te kroz
otežano plaćanje dobavljačima.
U Udruzi naglašavaju da će, ako se ovakvi uvjeti nastave u narednih
nekoliko mjeseci, najveći dio vlasnika benzinskih postaja prodati
svoju imovinu kako bi podmirili dospjele obveze dobavljačima za
robu ili bankama za kredite. To je već učinilo 5-6 vlasnika
benzinskih postaja, ističu u Udruzi.
(Hina) kg/db ds