ZAGREB, 29. veljače (Hina) - U povodu povećanog broja pritužbi građana na telefonske račune, a nakon djelomične kontrole i sastanka s predstavnicima Državnog inspektorata, Hrvatske telekomunikacije (HT) su ponovile kako je siječanjsko
obračunsko razdoblje dulje za osam dana pa su automatski veći i računi telekomunikacijskih usluga.
ZAGREB, 29. veljače (Hina) - U povodu povećanog broja pritužbi
građana na telefonske račune, a nakon djelomične kontrole i
sastanka s predstavnicima Državnog inspektorata, Hrvatske
telekomunikacije (HT) su ponovile kako je siječanjsko obračunsko
razdoblje dulje za osam dana pa su automatski veći i računi
telekomunikacijskih usluga. #L#
U obračunsko razdoblje za siječanj, objašnjava HT, ušlo je 35 dana
(od 28. prosinca 1999. do 31. siječnja 2000.), a zbog ranijeg
očitanja stanja krajem prosinca radi tehničkih poslova u vezi s
rješavanjem problema 2000. (Y2K). Uz produljeno obračunsko
razdoblje HT napominje da je riječ i o blagdanima kada je
telekomunikacijski promet povećan.
Kako bi se izbjegle takve nejasnoće, HT u priopćenju najavljuje
formiranje pojačanih timova za zaprimanje i rješavanje pritužbi i
žalbi korisnika, te se na njih obvezuje odgovoriti u najkraćem
mogućem roku. Pritom se napominje da je broj pritužbi u odnosu na
broj izdanih računa prosječno 0,78 promila, odnosno na granici je
prosjeka europskih zemalja.
HT će, kako se najavljuje, u cilju bolje usluge i komunikacije s
korisnicima ulagati u najmoderniji billing sustav koji bi već do
kraja ove godine trebao omogućiti potpuni ispis računa sa
specifikacijom poziva. Postojeći propisi i Ugovor o koncesiji HT-u
takav ispis nalaže tek od 1. siječnja 2003.
U priopćenju se također navodi kako su se nepravilnosti iznesene u
javnosti, a u povodu kojih je Državni inspektorat obavio nadzor,
odnosile na ovjeravanje telefonskih centrala u TKC Zagreb. Te
nepravilnosti, iako sankcionirane, mogu se smatrati formalnim
nedostatkom, jer pri ovjeravanju centrala na području Splita i
Rijeke nije utvrđena i njihova stvarna neispravnost. HT smatra da
je do toga došlo zbog primjene starih propisa iz bivše države koje u
obzir ne uzimaju najmodernije sustave implementirane u centralama
HT-a. HT ima suvremene telefonske centrale Siemensa i Ericssona, a
funkcioniranje tarifiranje je jedna od najvažnijih stavki za
operatere kojoj proizvođači opreme posvećuju najveću pozornost,
navodi se u priopćenju HT-a.
(Hina) ggr ds