FILTER
Prikaži samo sadržaje koji zadovoljavaju:
objavljeni u periodu:
na jeziku:
hrvatski engleski
sadrže pojam:

ZAGREB: PREDSTAVLJENA KNJIGA "ISLAM I MUSLIMANI U HRVATSKOJ" ŠEVKA OMERBAŠIĆA

ZAGREB, 24. veljače (Hina) - "Islam i muslimani u Hrvatskoj" naziv je knjige Muftije Ševka ef. Omerbašića što je večeras predstavljena u Islamskom centru u Zagrebu, u izdanju Mešihata islamske zajednice u Hrvatskoj. U toj opsežnoj knjizi, koju su promotori nazvali i svojevrsnom studijom, autor u uvodu ističe kako je pokušao prikazati razdoblje postojanja "islama od 10. stoljeća do danas na ovim prostorima".
ZAGREB, 24. veljače (Hina) - "Islam i muslimani u Hrvatskoj" naziv je knjige Muftije Ševka ef. Omerbašića što je večeras predstavljena u Islamskom centru u Zagrebu, u izdanju Mešihata islamske zajednice u Hrvatskoj. U toj opsežnoj knjizi, koju su promotori nazvali i svojevrsnom studijom, autor u uvodu ističe kako je pokušao prikazati razdoblje postojanja "islama od 10. stoljeća do danas na ovim prostorima".#L# Ševko Omerbašić u knjizi navodi kako su u "l0. stoljeću prvi muslimani, zvani Ismaelićani i Kalizije, došli na prostore ugarskog kraljevstva, na poziv tadašnjih kraljeva i zadržali se na njemu sve do pred sam prodor osmanlija, kako tvrde neki povijesni izvori". Autor napominje da je knjigom "Islam i muslimani u Hrvatskoj" nastojao prikazati i stare veze Hrvata sa velikom islamskom državom ali i njihovu vrlo zapaženu ulogu u zbivanjima u njoj. U opisu tih veza Ševko Omerbašić koristio se, kako je kazao, bogatim arapskim izvorima ali i nekim rijetkim hrvatskim povijesnim vrelima. Po njegovim riječima, te stare veze Hrvata s muslimanima ostavile su dubokog traga na islamsku povijest i povjesničare. Omerbašić napominje i da gotovo nema poznatijeg islamskog povjesničara koji nije u svom djelu makar letimice pisao o Sakalibama (arapski naziv za Slavene). U drugom dijelu knjige "Islam i muslimani u Hrvatskoj" Ševko Omerbašić je prikazao vrijeme osmanskog osvajanja i trajanja njihove dominacije u razdoblju od jednog i pol stoljeće, koristeći se različitim povijesnim izvorima - turskim, mletačkim, hrvatskim, bosanskim, ugarskim i austrijskim. Novija povijest muslimana i islamske zajednice u Hrvatskoj opisana je u trećem i četvrtom dijelu knjige, a počinje godinom 1878., okupacijom, zatim 1908. aneksijom Bosne i Hercegovine i posebno godinom 1916. kada je u Hrvatskom državnom saboru izglasan zakon o priznanju islama kao ravnopravne religije sa drugim religijama na ovom području. Sociolog Esad Čimić ocijenio je da je Omerbašić "pokušao dati viziju islama" te "pokazati kako se izvorna misao islama kao religije, ne može tumačiti fatalnom". "Kroz ovu knjigu autor je pokazao i ideju očuvanja islamske zajednice, zatim ideju demokracije koja se može sagledati kroz islam te ideju stanovite strogosti jednostavnosti i skromnosti koja odlikuje islamske vjernike", rekao je Čimić. Dodao je kako je Omerbašić svojom knjigom "nastojao pokazati islam u europskom kontekstu", i "redefinirati dosadašnje povijesne nalaze kojima se autor koristio" te ih "reinterpretirati". "Ševko Omerbašić je u knjizi suočio i različita gledišta i otvorenost islama prema svim verificiranim izvorima te ponudio javnosti da nepristrano može promišljati svoju prošlost, odnosno prošlost islamske vjerske zajednice u Hrvatskoj", kazao je Esad Čimić. Sociolog Božo Rudeš ocijenio je da Omerbašićeva knjiga "Islam i muslimani u Hrvatskoj" daje "dragocjeni doprinos povijesti islama i muslimana na ovim prostorima". Na završetku predstavljanja knjige, autor Ševko Omerbašić kazao je kako "muslimani u Hrvatskoj vrlo malo znaju o svojoj prošlosti", dodajući da je ta "prošlost dostojna svakog poštovanja". Istaknuo je i da je jedan od glavnim motiva za pisanje knjige "tragedija muslimanskog naroda u drugom svjetskom ratu". O knjizi "Islam i muslimani u Hrvatskoj" govorio je i recenzent dr. Osman Muftić. (Hina) ta sp

VEZANE OBJAVE

An unhandled error has occurred. Reload 🗙