FRANKFURT, 24. veljače (Hina/Reuters) - Neto dobit najvećeg europskog proizvođača automobila, njemačkog Volkswagena, lani je iznosila 1,65 milijardi njemačkih maraka, što je u odnosu na 1998. smanjenje za 26 posto, objavila je ta
tvrtka. Rezultat je to visokih poreznih opterećenja u prošloj godini, no u tvrtki procjenjuju da će se dobit u ovoj godini poboljšati.
FRANKFURT, 24. veljače (Hina/Reuters) - Neto dobit najvećeg
europskog proizvođača automobila, njemačkog Volkswagena, lani je
iznosila 1,65 milijardi njemačkih maraka, što je u odnosu na 1998.
smanjenje za 26 posto, objavila je ta tvrtka. Rezultat je to visokih
poreznih opterećenja u prošloj godini, no u tvrtki procjenjuju da
će se dobit u ovoj godini poboljšati.#L#
Predstavnici njemačkog koncerna, koji proizvodi vozila marke
Volkswagen, Audi, Seat, Škoda i Bentley, izjavili su i da je lanjska
dobit prije oporezivanja smanjena za gotovo 22 posto, odnosno na
4,9 milijardi maraka, unatoč tomu što su prihodi VW-a lani uvećani
za 9,5 posto i dosegli 147 milijardi maraka.
No, kako su objasnili u tvrtki, da u 1999. nije bilo poreznog
opterećenja u visini 389 milijuna maraka zahvaljujući njemačkoj
poreznoj reformi, neto dobit VW-a bila bi smanjena za tek devet
posto u odnosu na prethodnu godinu. Pa ipak, to je veće smanjenje
dobiti nego što su očekivali analitičari. Većinom su, naime,
procjenjivali da će se neto dobit tek marginalno smanjiti u odnosu
na 1998.
Nadalje, poslovni rezultati VW-a razočarali su ulagače koji su
cijene njihovih dionica oborili na oko 46 eura. Usporedbe radi,
njihova najviša vrijednost u 1998. bila je nešto iznad 100 eura.
No, za ovu godinu, kako su izvijestili, tvrtka procjenjuje daljnje
povećanje prodaje i prihoda, kao i rast dobiti. U siječnju je VW
objavio da su njihove isporuke širom svijeta u prošloj godini
porasle za šest posto i dosegnule za tu tvrtku rekordnih 4,86
milijuna automobila i kombija. Napomenuli su i da ne namjeravaju
mijenjati dividendu usprkos slabijoj lanjskoj dobiti.
Nadalje, tvrtka je najavila da će nastaviti intenzivno ulagati u
istraživanje i razvoj, kako bi ojačala svoju poziciju na ključnim
tržištima. Lani su, naime, u odnosu na 1998. ulaganja VW-a uvećana
za 16,5 posto.
(Hina) vm db