ZAGREB, 22. veljače (Hina) - Javno demontiranje izložbe "Skulptura 1954 - 2000" kipara Ivana Kožarića upriličeno je večeras u Domu hrvatskih likovnih umjetnika u Zagrebu. Bila je to i prigoda da autor svim posjetiteljima - koji su to
htjeli - daruje dio svojega 350 metara dugog aluminijskog eksponata, a svaki darovani dio "dobio" je i Kožarićev potpis.
ZAGREB, 22. veljače (Hina) - Javno demontiranje izložbe "Skulptura
1954 - 2000" kipara Ivana Kožarića upriličeno je večeras u Domu
hrvatskih likovnih umjetnika u Zagrebu. Bila je to i prigoda da
autor svim posjetiteljima - koji su to htjeli - daruje dio svojega
350 metara dugog aluminijskog eksponata, a svaki darovani dio
"dobio" je i Kožarićev potpis.#L#
Tako je zatvorena izložba koju je kulturna publika Zagreba u
proteklih mjesec dana mogla vidjeti u dvije galerije Hrvatskoga
društva likovnih umjetnika (HDLU).
Otvorena 22. siječanja nastupom glazbene grupe ACEZANTEZ Zagreb,
izložba je bila retrospektiva Ivana Kožarića u nekonvencionalnome
smislu. Početak izložbe bio je u Galeriji proširenih medija gdje je
bila izložena skulptura "Čovjek koji sjedi" - jedna od najranijih
autorovih poznatih skulptura, nastala 1954. Ta skulptura s
neočekivanom ekstenzijom ekstremiteta desne noge, a naročito
lijeve ruke skulpture, markantna je točka rano deklarirane
umjetničke slobode Ivana Kožarića, napominje voditelj Galerije
proširenih medija Antun Maračić.
Skoro tri desetljeća poslije, Kožarić je "Čovjeka koji sjedi"
"dovršio" na specifičan način tako da je prvotnu ideju produženih
udova skulpure koji se (konceptualno) protežu u beskonačnost,
radikalizirao s pomoću jednostavno oblikovane - zgnječene trake
čvrste alu-folije, duge 350 metara.
Sam pak autor ističe da ga je razveselilo zanimanje i dobar odziv
posjetitelja na večerašnji događaj, dometnuvši da je to i potvrda
da dobra ideja dobro "prolazi" te posredstvom onih koji je
prepoznaju postaje "sve veća i veća".
(Hina) ip ln