RIJEKA/KRALJEVICA, 22. veljače (Hina) - Ministar gospodarstva Goranko Fižulić izjavio je danas da je težnja Vlade da brodogradilišta u što skorije vrijeme budu privatizirana. Vlada želi sačuvati u brodogradnji što veći broj radnih
mjesta, teži da u privatizacijskom postupku država ima što manji trošak i da budući privatni subjekti potražuju što je moguće manje državnih subvencije, kazao je Fižulić koji je danas posjetio riječko brodogradilište "3. maj", te brodogradilište Kraljevica.
RIJEKA/KRALJEVICA, 22. veljače (Hina) - Ministar gospodarstva
Goranko Fižulić izjavio je danas da je težnja Vlade da
brodogradilišta u što skorije vrijeme budu privatizirana. Vlada
želi sačuvati u brodogradnji što veći broj radnih mjesta, teži da u
privatizacijskom postupku država ima što manji trošak i da budući
privatni subjekti potražuju što je moguće manje državnih
subvencije, kazao je Fižulić koji je danas posjetio riječko
brodogradilište "3. maj", te brodogradilište Kraljevica.#L#
Fižulić očekuje da bi "3. maj" već iduće godine mogao poslovati kao
privatizirana tvrtka, uz potporu države subvencijama na razini
uobičajenoj u drugim europskim zemljama koje imaju brodograđevnu
industriju.
U ovoj godini riječkom je "3. maju" namijenjeno ukupno 61 milijun
američkih dolara državnih sredstava. Od toga je već prošli tjedan
iskorišteno 25 milijuna, čime je država inozemnom partneru platila
jamstvo koje je ranije dala "3. maju". Ta će sredstva omogućiti
nesmetan rad "3. maja" i isporuku svih triju brodova koji su
trenutačno grade u tom brodogradilištu, istaknuo je Fižulić.
U ovoj godini brodogradnja će, osim novca namijenjenih sanaciji,
dobiti i državne subvencije od oko 350 milijuna kuna.
Hrvatska, smatra Fižulić, nema previše instaliranih
brodograđevnih kapaciteta, no, temeljno je pitanje mogu li svi
pronaći interes na tržištu. Nakon političkih promjena u Hrvatskoj,
Fižulić drži da bi ponovno mogao biti aktualiziran ugovor s Iranom o
gradnji osam brodova za tu zemlju.
I u Brodogradilištu Kraljevica, Fižulić je razgovarao o aktualnom
financijskom stanju, mogućoj privatizaciji i zaposlenosti navoza.
Za Kraljevicu je jedini izlaz da joj Ministarstvo obrane podmiri
dugovanja i da servisira gradnju plovila koji se trenutačno tu
gradi. Gubici Kraljevice od 25 milijuna kuna nisu preveliki balast,
posebice ako se realiziraju ugovori o gradnji dvaju brodova za
Lošinjsku plovidbu i malih tankera za Jadroliniju, što bi osiguralo
zaposlenost za idućih nekoliko godina, kazao je Fižulić.
On je, vezano uz privatizaciju Kraljevice, naglasio da su za
Ministarstvo gospodarstva neprihvatljive sve ponude koje ne
uključuju vlasnički paket, te je pozvao management i zaposlenike da
ako žele predaju svoju ponudu, a država će, kazao je, pomoći pri
rasčiščavanju postojećih dubioza i problema.
(Hina) rž db