ZAGREB, 18. veljače (Hina) - Predstavnici Slovenskih i Hrvatskih željeznica razgovarali su danas u Zagrebu među ostalim o reorganizaciji dviju željeznica te rješavanju međusobnih uobičajenih problema. Najviše govora bilo je o tome
kako povećati promet na desetom paneuropskom prometnom koridoru od Slazburga do Atene, priopćeno je iz HŽ-a.
ZAGREB, 18. veljače (Hina) - Predstavnici Slovenskih i Hrvatskih
željeznica razgovarali su danas u Zagrebu među ostalim o
reorganizaciji dviju željeznica te rješavanju međusobnih
uobičajenih problema. Najviše govora bilo je o tome kako povećati
promet na desetom paneuropskom prometnom koridoru od Slazburga do
Atene, priopćeno je iz HŽ-a.#L#
Tijekom sastanka izraženo je nezadovoljstvo malim pomacima koji su
napravljeni otkako je krajem 1997. godine uspostavljen promet na
tom koridoru, koji su inicirale željeznice na početku (Austrija) i
na kraju (Grčka) koridora. Predstavnici HŽ-a i Slovenskih
željeznica dogovorili su se da zajedničke preuzmu inicijativu na
pridobivanju tereta za taj koridor jer im je interes isti - preko
Slovenije i Hrvatske prevesti što veći broj teretnih i putničkih
vlakova.
HŽ je stanje pruge na svojoj dionici koridora, od Savskog Marofa do
Tovarnika, dovela na predratno razinu kvalitete, tako da teretni
vlakovi tu dionicu, dugu 350 kilometara, mogu prijeći za oko sedam
sati. Skraćivanjem vremena zadržavanja vlakova na jugoslavenskoj
granici s jedne strane te na slovenskoj s druge ukupno vozno vrijeme
vlakova moguće je smanjiti znatno, kažu u HŽ-u, što bi tom koridoru
dalo prednost pred drugim koridorima po kojima sada roba zaobilazi
Hrvatsku i Sloveniju.
Stoga je dogovoreno da se sredinom ožujka u Zagrebu organizira
sastanak predstavnika slovenskih, jugoslavenskih i hrvatskih
željeznica, a potom serija trilateralnih sastanaka s
predstavnicima njemačkih i austrijskih željeznica. Svrha tih
sastanaka jest dogovorit se o najpogodnijim tehničkim, tehnološkim
i komercijalnim uvjetima za vožnju vlakova na desetom paneuropskom
prometnom koridoru. Naime, zaključeno je da veći promet, a time i
prihod od prijevoza rješava brojne druge pojedinačne probleme
svake od željeznica.
(Hina) mku db