VRBOVSKO, 17. veljače (Hina) - Na dionici Kupjak - Vrbovsko buduće autoceste Rijeka - Zagreb danas je probijen prvi tunel - Čardak. Tom prilikom predsjednik uprave tvrtke Autocesta Rijeka - Zagreb Ivan Prgomet istaknuo je kako svi
radovi na toj zahtjevnijoj dionici autoceste teku po planu. Najavio je međutim, da dionica Karlovac-Vukova Gorica ipak neće biti završena do početka ove turističke sezone kao što je prvotno najavljeno.
VRBOVSKO, 17. veljače (Hina) - Na dionici Kupjak - Vrbovsko buduće
autoceste Rijeka - Zagreb danas je probijen prvi tunel - Čardak. Tom
prilikom predsjednik uprave tvrtke Autocesta Rijeka - Zagreb Ivan
Prgomet istaknuo je kako svi radovi na toj zahtjevnijoj dionici
autoceste teku po planu. Najavio je međutim, da dionica Karlovac-
Vukova Gorica ipak neće biti završena do početka ove turističke
sezone kao što je prvotno najavljeno. #L#
Prgomet je pojasnio kako je riječ o "velikoj dionici" te da njena
dinamika izgradnje ne može robovati turističkoj sezoni. Na toj se
dionici nalazi 2,5 kilometra dug viadukt Drežnik tj. karlovačka
zaobilaznica, tunel Sveti Marko te most preko rijeke Dobre.
Dionica Karlovac-Vukova Gorica, kojom će se riješiti jedna od
najkritičnijih prometnih točaka prema Rijeci, po Prgometovim će
riječima, biti završena tijekom ove godine. Dinamiku gradnje
uvjetuju i financijska sredstva dodao je, a financijska
konstrukcija za izgradnju autoceste trebala bi biti zatvorena do
lipnja ove godine. Tada će se - između 4 konzorcija sastavljena od
domaćih i stranih tvrtaka koji su prošli međunarodnu
predkvalifikaciju za privatizaciju, financiranje izgradnju i
gospodarenje autocestom Rijeka-Zagreb - izabrati koncesionar.
U financiranju projekta gradnje autoceste sudjeluju i Europska
banka za obnovu i razvoj te Njemačka banka za obnovu i razvoj KFW sa
iznosom od 500 milijuna njemačkih maraka, što je približno 70 posto
ukupne vrijednosti projekta. Preostalih 30 posto financirat će se
koncesijama i privatizacijom.
Probijanjem tunela Čardak, dugog 600 metara, koji se nalazi na
najsloženijoj dionici Kupjak - Vrbovsko nastavlja se gradnja
autoceste iz smjera Rijeke. Ova dionica, duga 19,5 km, uključuje
izgradnju više zahtjevnih objekata - tunela, mosta, viadukta, a
njen završetak očekuje se krajem 2001. Drugi tunel na toj dionici
trebao bi biti probijen ovoga ljeta, a za radove je osigurano 1,4
milijarde kuna.
Čitava bi pak autocesta Rijeka - Zagreb, uključujući tu dionicu i
dionicu između Vrbovskog i Vukove Gorice, trebala biti izgrađena do
ljeta 2002, kazao je Prgomet. Izvijestio je također da su pravno-
imovinski odnosi na trasi autoceste riješeni u 90 posto slučajeva
rekavši da će do lipnja ove godine biti izvlaštena sva zemljišta
koja se nalaze na trasi.
Prgomet je istaknuo da je projekt izgradnje autoceste Rijeka -
Zagreb kao i model financiranja dobio potporu nove hrvatske Vlade,
a i EBRD te KFW najavili su mogućnost još povoljnijeg
financiranja.
Na novinarski upit o cijeni cestarine na budućoj autocesti, Prgomet
je odgovorio da bi cestarina, prema predloženom projektu, trebala
iznositi kunsku protuvrijednost 10 njemačkih maraka, podsjetivši
pri tom da je autocesta Rijeka - Zagreb samofinancirajući projekt.
(Hina)kg db