SPLIT, 14. veljače (Hina) - U Splitu je danas potpisan društveni ugovor o osnivanju poduzeća za izgradnju brze ceste Split-Zagreb. Poduzeće osnivaju gradovi Split i Dubrovnik, čiji su gradonačelnici Ivan Škarić i Vido Bogdanović,
potpisujući ugovor o osnivanju, izjavili da je on vrhunac jednogodišnjih priprema za izgradnju brze ceste. Pozvali su sve dalmatinske jedinice lokalne samouprave od, kako su rekli, Maslenice do Prevlake, da se uključe u to društvo s ograničenom odgovornošću.
SPLIT, 14. veljače (Hina) - U Splitu je danas potpisan društveni
ugovor o osnivanju poduzeća za izgradnju brze ceste Split-Zagreb.
Poduzeće osnivaju gradovi Split i Dubrovnik, čiji su
gradonačelnici Ivan Škarić i Vido Bogdanović, potpisujući ugovor o
osnivanju, izjavili da je on vrhunac jednogodišnjih priprema za
izgradnju brze ceste. Pozvali su sve dalmatinske jedinice lokalne
samouprave od, kako su rekli, Maslenice do Prevlake, da se uključe u
to društvo s ograničenom odgovornošću.#L#
Izrazili su nadu da će se Šibenik i Zadar koji su u početku dali
potporu izgradnji te ceste, a kasnije se povukli, sada nakon
političkih promjena, ponovno prikloniti tom projektu. Kako su
rekli, povezanost sa Zagrebom Dalmacija može riješti samo
jedinstvenim zauzimanjem. Uvjereni su da će nova Vlada imati više
razumijevanja za taj projekt od prethodne.
Vido Bogdanović rekao je da Dubrovnik pozdravlja početak izgradnje
brze ceste na bilo kojoj dionici jer je ona u cijelosti ostvariva,
osobito sada kada je jasno da su "baloni od sapunice bivše HDZ-ovske
vlasti pukli".
Poduzeće za izgradnju brze ceste ove će godine nabaviti sve
projekte i dokumentaciju te stručno utvrditi optimalne smjerove za
svaku dionicu.
Uz to, po riječima idejnog nositelja projekta Jakše Miličića,
poduzećem za izgradnju brze ceste nakon njegove registracije na
Trgovačkom sudu, stvoren je pravni legitimitet za potporu Zagreba
brzoj cesti, odnosno osnova da Vlada donese odluku o pretvaranju
tog poduzeća u Poduzeće Vlade Republike Hrvatske i dade mu pravo na
koncesiju.
Brza cesta Split-Zagreb, u dužini od 331 km, što je 50 km manje od
autoceste, stajat će upola manje od autoceste, ustvrdili su Škarić,
Bogdanović i Miličić, dodavši da će prioritete u izgradnji
pojedinih dionica određivati intenzitet prometa, a ne politika.
Potpuno nova cesta s četirima trakama trebala bi se graditi na
dionici Karlovac-Plitvice, a utemeljitelji Poduzeća za brzu cestu
vjeruju kako će Vlada prihvatiti da se 300 milijuna dolara, koliko
je Bechtel osigurao još prije dvije godine, istina za druge
namjene, prebaci na izgradnju te dionice s tim da Bechtel izvede sve
radove na njoj.
Kako su rekli, ako Vlada to odobri, izgradnja dionice brze ceste -
Karlovac-Plitvice može početi ove godine.
Kako predviđaju današnji potpisnici, na dionici Gračac-Knin, uz
postojeće, gradit će se nove trake kao i na dionici Knin-Perković-
Dugopolje. Od Dugopolja prema Opuzenu ostat će dio stare ceste uz
dogradnju novih traka, a od Opuzena prema Dubrovniku gradit će se
nova cesta.
Splitski gradonačelnik Škarić dodao je također da će Zadrani na
brzu cestu biti priključeni novom cestom što će se izgraditi na
dionici Udbina-Sveti Rok. To će biti potpuno nova trasa, a na njoj
je tunel već napravljen, rekao je Škarić.
Poduzeće za izgradnju brze ceste Split-Zagreb, odnosno Dubrovnik-
Zagreb, i znanstvena studija o izgradnji te ceste, koja se upravo
završava, bit će u travnju predstavljeni u Zagrebu.
(Hina) em vkn